گزارش، بیکاری در میان سیاهپوستان آمریکایی افزایش یافته است

به گزارش سهندبلاگ، در حالی که آمارهای ماه آگوست از کاهش بیکاری در آمریکا خبر می دهد اما آمارها نشان می دهد که بیکاری در میان قشر سیاهپوستان آمریکایی افزایش داشته است.

گزارش، بیکاری در میان سیاهپوستان آمریکایی افزایش یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش های اخیر درباره بازار کار در آمریکا نه تنها انعکاس دهنده رشد پایینتر از انتظار اشتغال در ماه آگوست بوده بلکه نشان داد که بیکاری در میان کارگران سیاهپوست، نوجوانان و تحصیل کردگان دانشگاهی افزایش داشته است.

گزارش اشتغالی که وزارت کار آمریکا روز سوم سپتامبر منتشر نموده نشان می دهد که اشتغال در ماه آگوست 235 هزار مورد افزایش داشته که پایین تر از 1.05 میلیون شغلی بوده که در ماه جولای در آمریکا افزوده شده و کمتر از پیش بینی ها برای این ماه بوده که 750 هزار شغل نو بوده است.

مارک همریک تحلیلگر برحسته مالی آمریکا در مطلبی در ایپوچ تایمز نوشت: با توجه به کمبود شدید در ایجاد شغل یا بهبود شرایط در ماه آگوست، به نظر می رسد که سویه دلتای کرونا اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. رشد اشتغال بسیار پایینتر از انتظارات بوده و پایینترین سطح از ماه ژانویه به تعداد می آید.

نرخ بیکاری در ماه آگوست به 5.2 درصد رسیده که این آمار در ماه جولای 5.4 درصد بوده و در مجموع تعداد بیکاران در آمریکا به زیر 8.4 میلیون نفر رسیده است.

همریک اضافه نمود: آخرین تصویری که از اشتغال ارائه شده فرایند پیشرفتی که به وسیله فدرال رزرو ارائه شده بود را مختل کرد. نرخ بیکاری 5.2 درصد هنوز با نرخ بیکاری 3.5 درصدی که پیش از شروع همه گیری بوده فاصله دارد اگر چه پایین ترین مقدار از زمان شروع همه گیری به تعداد می آید.

هنوز کاهش در بیکاری در تمامی گروه ها در آمریکا یکسان نبوده است. نکته قابل توجه این است که از ماه جولای تا آگوست، مقدار بیکاری در میاه سیاهپوستان از 8.2 درصد به 8.8 درصد افزایش داشته است. بعلاوه مقدار بیکاری در میاه نوجوانان 16 تا 19 سال، از 9.6 درصد به 11.2 درصد رسیده و این مقدار در میان تحصیل نموده ها از 5 درصد به 5.1 درصد رسیده است.

افرایش بیکاری در میاه سیاهپوستان آمریکایی و افزایش درخواست کار به وسیله سیاهپوستان

زمانی که نرخ بیکاری نزولی میگردد، فرایند صعودی در مقدار بیکاری در میان بعضی گروه ها می تواند موضوعی معمولی باشد اما اقتصاددانان فرایند اخیری که در آمریکا ایجاد شده را نگران کننده توصیف نموده اند.

الیزه گولد اقتصاددان برجسته در موسسه سیاست اقتصاد در پیامی در توییتر نوشت: رشد بیکاری در میان سیاهپوستان در ماه آگوست، قطعا چالش بر انگیز است و باید این موضوع در نظر گرفته گردد که نرخ بیکاری در میان این قشر پیشتر هم بیش از هر گروه دیگر بوده است.

کاهش سرعت رشد اشتغال در بخش گردشگری بیشتر قابل توجه است. در حالی که در این بخش در ماه های فوریه تا جولای، 2.1 میلیون شغل ایجاد شده اما این آمار در ماه آگوست با توقف رشد همراه بوده است.

بخش های خرده فروشی، خدمات و بهداشت و یاری های اجتماعی هم با کاهش نرخ اشتغال در ماه آگوست همراه بوده اند.

از مجموع 243 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در ماه آگوست، سهم بخش خصوصی 235 هزار شغل بوده و سهم بخش دولتی 8 هزار فرصت شغلی بوده است.

تا کنون، رشد اشتغال ماهیانه، 586 هزار شغل در هر ماه بوده و از ماه آوریل 2020 تا کنون 17 میلیون فرصت شغلی در آمریکا ایجاد شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در سخنرانی 3 سپتامبر خود در کاخ سفید گفت که تصویر کلی که گزارش اشتغال ارائه می دهد این است که بهبودی مالی در آمریکا بادوام و قدرتمند به پیش می رود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: در حالی که می دانم بعضی خواهان آن هستند که امروز شاهد آمار بیشتری در زمینه اشتغال باشند و من هم همینطور خواهان آن بودم اما چیزی که ما طی امسال دیدیم رشد ادامه دار و ماه پس از ماه در ایجاد شغل بوده است. ما در حال اضافه نمودن شغل و نه از دست دادن آنها هستیم.

بایدن در ادامه شیوع سویه دلتای کرونا را عامل عدم افزایش بیشتر نرخ اشتغال در آمریکا در ماه آگوست معرفی کرد.

اما سیاستمداران آمریکایی این دستاویز کاخ سفید درباره کاهش نرخ رشد اشتغال را موجه ندانستند.

کوین برادی نماینده جمهوری خواه استان تگزاس در واکنش به گزارش اشتغال در ماه آگوست در پیامی در توییتر نوشت: چیزی بیشتر از فقط کویید پشت گزارش وحشتناک اشتغال واقع شده است.

وی ادامه داد: بهبودی کمتر نرخ اشتغال در بخش کارگران در حال ضربه زدن به جامعه و خانواده هایی است که در حال دست و پنجه نرم کردن با افزایش قیمتها هستند. تعجبی وجود ندارد که بهبود وضع مالی متوقف شده و خوشبینی مصرف کننده به صورت نگران کننده ای سقوط نموده است.

این سیاستمدار آمریکایی از عدم افزایش نرخ مشارکت نیروی کارگری و باقی ماندن این نرخ بر روی 61.7 درصد هم انتقاد کرد.

از سوی دیگر، بالارفتن نرخ بیکاری در میان سیاهپوستان، چالشی برای هدف فدرال رزرو برای اشتغال حداکثری گسترده و فراگیر به تعداد می آید.

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه اطلاع داد که تعداد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا در سال 2020 به بالاترین مقدار خود در 12 سال گذشته رسیده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، هدف این حملات بیشتر سیاه پوستان و آسیایی تبارها بوده اند.

اف بی آی در مجموع گزارش داد که طی سال گذشته 7 هزار و 759 جرایم ناشی از نفرت گزارش شده است که افزایشی 6 درصدی در مقایسه با سال 2019 را نشان می دهد و از سال 2008 که تعداد جنایت ها 7 هزار و 783 مورد بوده، بیشترین تعداد به تعداد می آید.

این در حالی است که تبعیض نژادی در آمریکا هر روز در حال افزایش است. اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان می دهد سیاه پوستان و لاتین تبارها بخش عمده قربانیان کرونا را در این کشور تشکیل می دهند.

بر اساس تحلیلی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا منتشر نموده بود در یک بازه زمانی معین، 24 درصد قربانیان کرونا در آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می دادند این در حالی است که لاتین تبارها 18 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر در حالی که سیاه پوستان تنها 12.5 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما تقریبا 19 درصد از قربانیان کرونا طی بازه مذکور سیاه پوست بودند.

بعلاوه در ایالات متحده، در میان افرادی که کاملا واکسینه شده اند، 64.3 درصد سفیدپوست هستند در حالی که تنها 8.6 درصد آفریقایی تباران واکسینه شده اند.

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15141

به "گزارش، بیکاری در میان سیاهپوستان آمریکایی افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، بیکاری در میان سیاهپوستان آمریکایی افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید