پیشگویان عظیم درباره نتیجه انتخابات آمریکا چه می گویند؟

به گزارش سهندبلاگ، با توجه به نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 13 آبان، بازار پیشگویی های انتخاباتی آمریکا داغ شده است.

پیشگویان عظیم درباره نتیجه انتخابات آمریکا چه می گویند؟

انتخابات سال جاری، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و نتیجه آن می تواند تمدید دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواستار و چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، یا انتخاب جو بایدن، کاندیدای دموکرات ها به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا باشد.

انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا به دلایل زیادی تاریخی و مهم توصیف شده است. برخی از این دلایل به عوامل خارجی مربوط می گردد؛ مثللا برگزاری انتخابات در شرایط خاص با توجه به شیوع ویروس کرونا. اما برخی از این دلایل مربوط به شرایط داخلی آمریکا می گردد؛ مثلا این که مردم این کشور باید تصمیم بگیرند آیا می خواهند دونالد ترامپ چهار سال دیگر رئیس جمهورشان باشد یا نه.

به نظر می رسد در حال حاضر جو بایدن در نظرسنجی ها پیشتاز باشد. اما در عرض 9 روز خیلی تغییرات ممکن است ایجاد گردد.

در حقیقت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این دوره یکی از پرچالش ترین و جنجالی ترین انتخابات های این کشور است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، با وجود نظرسنجی های متعدد از شرایط کاندیداهای رقیب در این رقابت ها، اما همچنان آینده آمریکا در پرتوی تشدید رقابت ها و اظهارات ترامپ مبهم است .

یک واقعیت این است که فضای سیاسی آمریکا ابری تر و تیره و تارتر از همواره است. در این میان پیشگویان وارد عمل شده اند و نتیجه انتخابات را پیش بینی نموده اند.

در کنار نظرسنجی هایی که در انتخابات گذشته نشان دادند چندان هم قابلِ اتکا نیستند، بازار پیشگویی های انتخاباتی نیز این روزها داغِ داغ است. در میانِ پیشگوهایی که در هر دوره نتیجه انتخابات آمریکا را پیش بینی می نمایند، پیشگویی دو نفر به دلیل دقیق بودن پیشگویی های قبلی آنها بیش از همه اعتبار دارد.

آلن لیچمن مورخ آمریکایی، یکی از دو پیشگوی عظیم انتخابات آمریکاست که از سال 1984 نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را درست پیش بینی نموده است. او سال جاری با استفاده از فرمول ابداعی خود پیش بینی نموده که بایدن به دلیل سوءمدیریت ترامپ در موضوع کرونا، پیروز انتخابات سال جاری خواهد بود.

لیچمن در سال 2016 یکی از معدود افرادی بود که پیش بینی کرد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود، اما اکنون پس از چهار سال می گوید که در انتخابات نوامبر بایدن پیروز خواهد شد.

برخی لیچمن را نوستراداموس قرن حاضر آمریکا توصیف می نمایند، زیرا در ادوار گذشته مهمان جدید کاخ سفید را درست حدس زده است. لیچمن این مدل را در سال 1980 بر اساس 120 سال از نتایج تاریخ انتخابات آمریکا ساخت. به گفته خودش، کار او اقتباسی از ولادیمیر کایلیس بوروک زلزله شناس روس بوده است.

مدل او برای روسای جمهوری بر مسند قدرت که قصد دارند دوباره انتخاب شوند دارای 13 فاکتور یا کلید است و به نظر او هر رقیبی که بیش از شش فاکتور به نفع او باشد برنده است. در این مدل 13 کلید در قالب سوال مطرح می گردد.

هلموت نورپوث استاد علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک دیگر پیشگوی معروف آمریکایی است که نتیجه 5 انتخابات از 6 انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را درست پیش بینی نموده است. تنها پیش بینی اشتباه او نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2000 بود که در آن، ال گور کاندیدای وقت حزب دموکرات در یکی از نزدیک ترین رقابت های ریاست جمهوری تاریخ آمریکا با وجود تعداد رای مردمی بیشتر نسبت به جرج بوش در شمارش آرای الکترال نتیجه را به او واگذار کرد.

نورپوث سال جاری با استفاده از مدل اختصاصی خود پیش بینی نموده است که ترامپ به یک پیروزی عظیم دست خواهد یافت و برای یک دوره دیگر رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

مدل نورپوث بر پایه داده های انتخابات مقدماتی کاندیداهای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در ایالت های مختلف آمریکا کار می کند. او اعلام نموده که دونالد ترامپ همچنان شانس نخست پیروزی در انتخابات است.

نورپوث تاکید دارد که مطابق نتایج مدل مورد آنالیز او، شانس ترامپ برای پیروزی دوباره 91 درصد است.

یک مراسم سنتی در پرو

در لیما پایتخت پرو مراسمی برگزار گردید که در آن شمن ها کوشش کردند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن را پیش بینی نمایند.

در این مراسم عجیب که در یک اتاق کم نور برگزار گردید با قرار دادن عکس های دونالد ترامپ و جو بایدن آیین اجدادی شمن ها برگزار گردید تا برنده انتخابات 3 نوامبر تعیین گردد.

در این مراسم شمن ها شعار سرداده و در یک ساز پوسته ای دمیدند. شمن ها که لباس چند رنگ به تن داشتند پاچاماما را صدا می زدند. (در قدیم مردمان بومی در آند به پرستشِ الهه باروری به نامِ پاچاماما می پرداختند.)

آنا ماریا سیمئون یکی از شمن ها هنگام برگزاری این آیین گفت که او هوادار جو بایدن است. وی گفت ما جو بایدن را پاک می کنیم، ما دیدیم که آنها با جادوگری به وی حمله می نمایند.

در این مراسم شمن ها گیاهان دارویی، میوه ها و حتی یک مار زنده را روی عکس های بایدن و ترامپ مالیدند.

پابلو تورس یکی دیگر از شمن ها نیز ماری که روی دوش خود قرار داده بود را روی تصویر ترامپ کشید و گفت: انرژی خوبی برای دونالد ترامپ. او سزاوار است و به انرژی خوب پیروان خود احتیاج دارد. ما هوادار ترامپ هستیم او پیروز خواهد شد، او یک برنده است.

شمن باوران معتقدند که به وسیله تماس با ارواح می توان بیماری و رنج افراد را تشخیص داد و درمان کرد یا در افراد ایجاد بیماری و رنج نمود.

پیشگویی عجیب یک مبلغ مذهبی

پت رابرتسون مبلغ مذهبی و غول رسانه ای آمریکا در سخنانی عجیب اعلام نموده است که خداوند به وی گفته است دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 است

رابرتسون که موسس شبکه تلویزیونی پخش مسیحیان انجیلی در آمریکاست، در یک برنامه تلویزیونی ویژه تبلیغ مسیحیت به نام کلوپ 700 گفت: نخست می خواهم بدون پرسش بگویم که ترامپ پیروز انتخابات است، اما این بدان معنا نیست که در خانه بمانید و رای ندهید.

وی اضافه کرد: این بدان معناست که بیرون می آیید و هر کاری می توانید، انجام می دهید، اما وی برنده می گردد، تصور می کنم این یک واقعیت است.

حال باید منتظر ماند و دید کدام یک از پیشگویان صاحب نام، رکورد پیشگویی های انتخاباتی درست خود را حفظ خواهد نمود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی کمتر از 10 روز دیگر برگزار می گردد که بایدن هم در نظرسنجی های ملی و هم در نظرسنجی های ایالت های جداگانه از ترامپ پیش است. هر چند نتایج این نظرسنجی به طور قطعی شرایط واقعی انتخابات ریاست جمهوری را تا روز رای گیری تعیین نمی نماید.

در آخرین مناظره انتخاباتی دو رقیب اصلی ریاست جمهوری آمریکا که شامگاه پنجشنبه (1 آبان ماه) در نشویل ایالت تنسی برگزار گردید، سوالات مجری درباره بحران شیوع کرونا در آمریکا و موضوع های مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی بود.

در این مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ برای آخرین بار رو در روی هم قرار گرفتند تا در مدت 90 دقیقه به سوالات مربوط به 6 موضوع پاسخ دهند و همدیگر را به چالش بکشند. با این حال نتایج نظرسنجی ها پس از این رویارویی تلویزیونی نشان می دهد که این مناظره تاثیر بنیادی و چندانی بر روی مخاطبان و رای دهندگان آمریکایی نداشته است.،جماران

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10898

به "پیشگویان عظیم درباره نتیجه انتخابات آمریکا چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگویان عظیم درباره نتیجه انتخابات آمریکا چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید