کنترل و جلوگیری از نشت گاز مشترکان سراسر کشوربا توانائی های فنی، آزمایشگاهی

به گزارش سهندبلاگ، شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با استفاده از توانائی های فنی، آزمایشگاهی و صنعتی، پیروز به جلوگیری از نشت گاز مونواکسید کربن و گازهای قابل احتراق در ساختمان های مسکونی، تجاری، عمومی شده که براساس مقررات ملی ساختمان الزامی شده است.

کنترل و جلوگیری از نشت گاز مشترکان سراسر کشوربا توانائی های فنی، آزمایشگاهی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری البرز، شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با استفاده از توانائی های فنی، آزمایشگاهی و صنعتی، پیروز به جلوگیری از نشت گاز مونواکسید کربن و گازهای قابل احتراق در ساختمان های مسکونی، تجاری، عمومی شده که براساس مقررات ملی ساختمان الزامی شده است.

محمود قاسم وند مدیر کنترل کیفیت این شرکت دانش بنیان گفت: آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد در دامنه آزمون آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق و آنالیز انطباق کیفیت آنها با الزامات استانداردهای ملی به شماره های ISIRI 131721-1 و ISIRI 14200-1 می باشد. طبق مقررات ملی ساختمان استفاده از آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق در ساختمان های مسکونی، تجاری، عمومی الزامی می باشد.

وی با اشاره به اینکه این آشکارسازها ساکنین ساختمان ها را از خطرات نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق مطلع می سازند، اضافه کرد: گاز مونو اکسید کربن که یک گاز سمی، بی بو و بی رنگ است هر ساله حدود 1000 نفر از هموطنان قربانی این گاز سمی می گردند؛ با توجه به حساسیت عملکرد آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق که رابطه مستقیمی با جان و مال مردم دارند، سازمان ملی استاندارد در شهریور ماه سال 1391 اقدام به اجباری کردن رعایت مقررات استاندارد برای فراوری، توزیع و واردات آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق کرد.

قاسم وند گفت: متاسفانه در آن موقع به علت پیچیدگی های فنی و هایتک بودن دانش فنی لازم، آزمایشگاه معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد در کشور وجود نداشت تا اقدام به انجام آزمون و آنالیز انطباق عملکرد این آشکارسازهای نشت گاز با الزامات استاندارد ملی نموده و عملکرد صحیح آنها را تایید کند. با شناسایی این نقص و خلاء فنی در صنعت استاندارد و آزمایشگاهی کشور، مطالعات میدانی جهت حل این مشکل انجام گرفت و این شرکت در آبان ماه سال 1393 پیروز به اخذ پروانه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از اداره کل استاندارد البرز شد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت دانش بنیان یک شرکت ارائه دهنده خدمات فنی و آزمایشگاهی است، اضافه کرد: این شرکت طبق پروانه تایید صلاحیت اخذ شده از سازمان ملی استاندارد، اقدام به آزمون و آنالیز انطباق عملکرد آشکارسازهای نشت گاز مونو اکسید کربن و گازهای قابل احتراق طبق الزامات استانداردهای ملی و بین المللی مربوطه می نماید.

به گفته قاسم وند، در حال حاضر این شرکت تنها آزمایشگاه معتبر و همکار سازمان ملی استاندارد در دامنه فعالیت خود در کشور است و علاوه بر پروانه تایید صلاحیت استانی از اداره کل استاندارد البرز دارای گواهینامه ISO/IEC 17025 به عنوان معتبرترین گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاهی از مرکز ملی تایید صلاحیت کشور نیز می باشد.

وی با تصریح اینکه شرکت آزمون گاز البرز یک شرکت دانش بنیان و تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان البرز می باشد یادآورشد: به لطف خدا و کوشش و جدیت همکاران، شرکت تقریبا از نظر علمی تمام مدارک و اعتبارات لازم را اخذ نموده است که در این راستا علاوه بر پروانه تایید صلاحیت استانی و گواهینامه ISO/IEC 17025 می توان به تاییدیه اختراع از بنیاد ملی نخبگان، گواهی توانمندی نوآورانه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی ثبت اختراع داخلی، پتنت بین المللی (در حال ثبت)، تاییدیه اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، تاییدیه اختراع از صندوق حمایت از پژوهشگران، عضویت در پارک علم و فناوری البرز اشاره نمود.

قاسم وند گفت: با توجه به منحصر به فرد بودن دامنه فعالیت و همچنین هایتک بودن دانش فنی آن، این شرکت جهت معرفی خدمات نوآورانه خود به مشتریان و صاحبان صنایع و همچنین بهره مندی و آشنایی با خلاقیت ها و نوآوری های انجام شده در کشور و جهان در نمایشگاه اینوتکس 2019 شرکت کرد و بدیهی است که حضور صاحبان صنایع و مشتاقان علم و دانش و خصوصا مسئولان مربوطه باعث دلگرمی می شود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت پیروز به عضویت در پارک علم و فناوری البرز شده است، اضافه کرد: هدف از عضویت و استقرار در پارک علم و فناوری البرز، استفاده از ظرفیت علمی آن و امکان دریافت خدمات متنوع اقتصادی و معنوی از پارک می باشد. عضویت در پارک علم و فناوری علاوه بر جنبه اعتباری آن، امکان استفاده از پتانسیل های موجود علمی و فنی و همکاری های مطلوب با سایر اعضای پارک را فراهم می آورد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2084

به "کنترل و جلوگیری از نشت گاز مشترکان سراسر کشوربا توانائی های فنی، آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل و جلوگیری از نشت گاز مشترکان سراسر کشوربا توانائی های فنی، آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید