کدام مواد غذایی به کاهش نفخ یاری می نمایند؟

به گزارش سهندبلاگ، در بعضی از شرایط نفخ دیگر یک علامت مزاحم نیست و می تواند نشانه های نگران کننده ای داشته باشد به طوری که احتیاج به توجه فوری پزشکی را ایجاد کند.

کدام مواد غذایی به کاهش نفخ یاری می نمایند؟

در ادامه به نقل از وب ام دی، به بعضی از مواد غذایی که به کاهش نفخ یاری می نمایند، خواهیم پرداخت.

* آووکادو

این میوه های گلابی شکل مملو از پتاسیم هستند. بدن شما برای مدیریت سطوح سدیم خود به پتاسیم احتیاج دارد. این به نوبه خود باعث کاهش نفخ می گردد.

* موز

داده های یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از هر وعده غذایی یک موز می خورند کمتر از آنهایی که این کار را نمی نمایند، نفخ می نمایند. کارشناسان فکر می نمایند که این به این علت است که با خوردن موز، باکتری های روده خاصی را منتقل می نمایند که به آرام کردن فراوری گاز در شکم یاری می نماید.

* کرفس

میزانی کرفس میل کنید تا هیدراتاسیون بدن را تقویت کنید زیرا به فرآیند هضم یاری می نماید. کرفس بعلاوه فلاونوئیدهای خاصی (مولکول های گیاهی کوچک) را فراهم می نماید که التهاب را در بدن شما - از جمله در روده - کاهش می دهد.

* زردچوبه

این ادویه که به غذاها رنگ زرد می دهد حاوی میزان زیادی ترکیب کورکومین است. مطالعات نشان می دهد که کورکومین می تواند علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را کاهش دهد، سیستم گوارشی را تنظیم کند و نفخ را کاهش دهد.

* سوسنبر

مطالعات نشان می دهد سوسنبر می تواند به آرامش عضلات در سیستم گوارش شما یاری کند که به نوبه خود به تسکین نفخ معده نیز یاری می نماید.

* زنجبیل

زنجبیل، ادویه تُندی است که مایعات داخل روده را به جریان می اندازد. این شرایط به هضم غذا و تخلیه سریع معده یاری می نماید که به نوبه خود از ایجاد نفخ جلوگیری می نماید.

* مارچوبه

مارچوبه که ادرار را بدبو می نماید، منبع خوبی از اینولین است؛ فیبری نامحلول که باکتری های خوب روده را تغذیه می نماید و در نهایت یاری می نماید که دفع منظمی داشته باشید.

* رازیانه

این سبزی ریشه دار و دانه های آن ترکیبی دارند که اسپاسم های دستگاه گوارش شما را آرام می نماید. با اسپاسم کمتر، گاز می تواند راحت تر از روده عبور کند تا نفخ ایجاد نگردد.

* گوجه فرنگی

رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی سطح لیکوپن، آنتی اکسیدانی که به عنوان یک ضد التهاب در سراسر بدن شما عمل می نماید را افزایش می دهد. گوجه فرنگی بعلاوه مملو از پتاسیم است که سطح سدیم ایجاد نماینده نفخ را در دستگاه گوارش کاهش می دهد.

* کفیر

بعضی مطالعات می گویند نوشیدن کفیر، نوشیدنی تخمیری شبیه ماست، گاز معده را تا 70 درصد از بین می برد. کفیر به تجزیه قند موجود در شیر که می تواند منجر به نفخ و درد گردد نیز یاری می نماید.

کِ فیر، نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه های کفیر است که سرمنشأ آن کوه های قفقاز در روسیه است. دارای عطر و طعم خوشی بوده و می تواند همراه با عسل و سایر میوه ها مصرف گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19539

به "کدام مواد غذایی به کاهش نفخ یاری می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مواد غذایی به کاهش نفخ یاری می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید