سعد حریری آماده است تا دوباره نخست وزیر شود!

به گزارش سهندبلاگ، رویترز به نقل از یک منبع لبنانی اعلام کرد سعد حریری با شروطی آماده است تا دوباره ریاست کابینه لبنان را عهده دار شود.

سعد حریری آماده است تا دوباره نخست وزیر شود!

به گزارش ، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع لبنانی اعلام کرد سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان که بطور موقت زمام امور را در این کشور در دست دارد، آماده است با شروطی، ریاست دولت را دوباره در دست بگیرد.

این منبع در ادامه اعلام کرد: حریری شرط کرده که دولت وزرایی تکنوکرات را شامل شود که بتوانند اصلاحات را به سرعت انجام دهند.

نخست وزیر لبنان دیروز پس از خود به رئیس جمهور این کشور گفت: انشالله از این تنگنا خارج خواهیم شد و من از استعفای خود خرسندم.

تظاهرات لبنان از 25 مهر در اعتراض به وضعیت اقتصادی آغاز شد. به دنبال این اعتراضات، سعد حریری طرحی اصلاحی را پیشنهاد کرد. به نوشته رسانه ها، کاهش 50 درصدی حقوق همه نمایندگان و وزرای فعلی و سابق، اعمال اقتصادیات 25 درصدی بر بانک ها و شرکت های بیمه، لغو مصوبه کاهش مستمری بازنشستگی نیرو های ارتش و سازمان های امنیتی و مشخص سقف برای حقوق نظامیان از جمله مهمترین بخش های این طرح اصلاحی بود. اما طرح پیشنهادی وی نتوانست معترضان را راضی کند و آن ها همچنان به حضور در خیابان ها ادامه دادند.

این دومین استعفای حریری طی دو سال اخیر است. وی در آبان ماه 1396 نیز یک هفته پس از سفری غیرمنتظره که به عربستان داشت، در شبکه العربیه ظاهر شد و با اعلام استعفایش، اظهارات بسیار تندی علیه ایران و حزب الله مطرح نمود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5059

به "سعد حریری آماده است تا دوباره نخست وزیر شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعد حریری آماده است تا دوباره نخست وزیر شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید