جزئیات بانک ذخیره سلول های بنیادی خون قاعدگی ، شیوه جدید درمان ناباروری

به گزارش سهندبلاگ، مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا با تأکید بر دستیابی به روش های درمانی نوین در حوزه درمان ناباروری، گفت: بانک سلولی برای ذخیره سلول های بنیادی خون قاعدگی زنان به زودی آغاز به کار خواهد نمود و روش های درمانی جدید نیز بعد از دریافت مجوزهای قانونی به زوجین ارائه خواهد شد.

جزئیات بانک ذخیره سلول های بنیادی خون قاعدگی ، شیوه جدید درمان ناباروری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی صادقی تبار درباره دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه ابن سینا در حوزه درمان ناباروری که پیش تر وعده آن داده شده بود، شرح داد: روش های درمانی نوین ما به عنوان خدمات درمانی به زوجین، در حال اخذ مجوزهای قانونی است و بعد از اینکه این مجوزها را دریافت کنیم، به مردم اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اثر بخشی این روش ها بعد از طی پروژه های پژوهشی کارآزمایی بالینی مورد تایید قرار گرفته و ما خرسند هستیم که پژوهشگاه ابن سینا به تکنیک و دانش جدید در حوزه درمان ناباروری دست پیدا نموده است. این دانش بعد از آن که فرآیندهای قانونی لازم برای عرضه به عنوان یک خدمت درمانی از مجاری قانونی مثل وزارت بهداشت را اخذ کند، رونمایی و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا عنوان این تکنیک جدید در حوزه درمان ناباروری را استفاده از سلول ها در افزایش موفقیت درمان ناباروری نام برد و افزود: این روش درمانی به استفاده از سلول های بنیادی خون قاعدگی زنان برای درمان ناباروری نیز ارتباط دارد و در شرف راه اندازی بانک سلولی برای ذخیره سلول های بنیادی ناشی از خون قاعدگی زنان هستیم.

صادقی تبار با بیان اینکه بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی زنان به عنوان یک ذخیره ارزشمند و بسیار پرکاربرد برای درمان ناباروری به شمار می آید، افزود: این بانک همچنین ذخیره مهمی برای بسیاری از درمان های دیگری است که در آینده به وسیله پیوند سلول های بنیادی در بافت ها و سایر ارگان های بدن ممکن خواهد شد.

وی اظهار کرد: خانم ها می توانند هر ماه که اراده نمایند به این بانک مراجعه نموده و سلول های خود را اهدا نمایند تا مورد پردازش قرار گرفته و در نهایت تکثیر شده و برای آن ها فریز و نگهداری گردد تا هر زمان مورد احتیاج است مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر مرکز خدمات درمان ناباروری ابن سینا یادآور شد: با توجه به این که نگهداری سلول ها در بانک سلولی یک خدمت درمانی نیست، ارائه این خدمت از سوی مرکز احتیاجمند مجوزهای ساده تری است و به زودی درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد که از چه تاریخی مراجعینی که بخواهند ذخیره سلول های بنیادی آنها انجام گردد، پذیرش خواهیم کرد. بعد از ارائه این خدمت و دریافت مجوزهای قانونی، خدمات درمانی نیز آماده ارائه به زوجین خواهد بود.

  • آشنایی با عوامل بروز ناباروری زنان

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5214

به "جزئیات بانک ذخیره سلول های بنیادی خون قاعدگی ، شیوه جدید درمان ناباروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بانک ذخیره سلول های بنیادی خون قاعدگی ، شیوه جدید درمان ناباروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید