احتمال عبور مصرف برق از مرز 58 هزار مگاوات

به گزارش سهندبلاگ، سخنگوی صنعت برق گفت: امروز با افزایش دمای هوا احتمال عبور مصرف برق از مرز 58 هزار مگاوات وجود دارد که تامین برق را سخت تر می کند.

احتمال عبور مصرف برق از مرز 58 هزار مگاوات

به گزارش گروه اقتصادی دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی روز چهارشنبه در یک پیام تصویری اضافه کرد، امروز شاهد یکی از گرمترین روز های سال هستیم به طوری که در اغلب نقاط کشور، دما افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که مصرف به 58 هزار مگاوات و بالاتر برسد که مصرف بسیار بالایی است و قطعا ما برای تامین این میزان، محدودیت های جدی خواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت:، اما پیش بینی شده است که از طرح های تشویق محور مدیریت مصرف استفاده و با همکاری خوب مشترکان بخش خانگی بتوان در ساعت اوج مصرف محدودیت های تامین برق را به حداقل ممکن رساند.

رجبی مشهدی ادامه داد: از همه هموطنان درخواست می شود که در ساعت اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند، کولر های آبی را روی دور کند قرار داده و کولر های گازی را روی 25 درجه تنظیم کنند.

مصرف برق به مرز 58 هزار مگاوات نزدیک شد

مصرف برق در سال 1400، رکوردی تازه برجای نهاد و به 57 هزار و 953 مگاوات رسید که نسبت به روز قبل یک هزار و 388 مگاوات بیشتر است.

فرایند افزایش دمای هوای امسال از همان روز های نخست فروردین ماه آغاز شد که نشان می دهد سایه خشکسالی همچنان در ایران تداوم دارد.

گرمایش زودرس امسال همه را شگفت زده کرد و سبب شد در بسیاری از مناطق کشور وسایل سرمایشی زودتر از معمول وارد مدار بهره برداری شوند.

از طرف دیگر این گرمایش که کاهش بارندگی ها یکی از عوارض آن است منجر به هجوم بی رویه کشاورزان برای استفاده از منابع آب زیر زمینی با روشن کردن زود هنگام موتور های مکنده آب شد که افزایش هر چه بیشتر مصرف برق را به دنبال داشت.

علاوه بر همه این ها امسال با بیشتر شدن ارزش ارز های مجازی تعداد افرادی که تلاش برای استخراج آن ها کردند، افزایش یافت.

این افراد که به صورت غیر مجاز اقدام به استخراج رمز ارز کرده اند به دلیل اینکه در منازل یا محل های سرپوشیده اقدام به استخراج می کنند ناگزیر به استفاده بیشتر از دستگاه های سرمایشی برای خنک کردن دستگاه های استخراج رمز ارز هستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14276

به "احتمال عبور مصرف برق از مرز 58 هزار مگاوات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال عبور مصرف برق از مرز 58 هزار مگاوات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید