آموزش زبان ترکی در بعضی مدارس آذربایجان شرقی

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تدریس آموزش زبان ترکی در بعضی مدارس آذربایجان شرقی به صورت پایلوت اطلاع داد .

آموزش زبان ترکی در بعضی مدارس آذربایجان شرقی

به گزارش ، جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش ،گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در مهر ماه سال 98، آموزش زبان ترکی در بعضی مدارس آذربایجان شرقی به صورت پایلوت تدریس می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره جزئیات بیشتر این خبر اضافه کرد: قصد داریم در سال تحصیلی جدید در کنار برنامه های آموزشی، برنامه ویژه مدارس را که وزیر آموزش پرورش به استانداران استان ها ابلاغ نموده در مقاطع چهارم ابتدایی و نهم دوره اول متوسطه اول اجرا کنیم.

پاشایی ادامه داد : براساس دستور وزیر، محتوا وساعات آموزش این برنامه ها در اختیار مدارس هر استان بوده تا اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.

او گفت : ما در استان تصمیم گرفتیم از این ساعات آموزشی استفاده نموده و آموزش زبان ترکی-آذری را به صورت پایلوت اجرا کنیم. در این جلسه قرار شد کمیته راهبری پس از تحقیق درباره زمان، مدرس و نحوه آموزش، ظرف یک ماه آینده این طرح را در صحن شورای آموزش و پرورش آنالیز کند تا مراحل نهایی آن تکمیل وسپس اجرایی گردد.

به گفته او طرح آموزش زبان ترکی -آذری فعلا هفته ای دو ساعت و در مجموع 60 ساعت، طی سال تحصیلی جدید در بعضی مدارس استان به صورت پایلوت اجرا می گردد.

منبع : ایلنا

انتهای پیغام /ت

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3281

به "آموزش زبان ترکی در بعضی مدارس آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش زبان ترکی در بعضی مدارس آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید