رونمایی از سردیس دو برگزیده جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس

به گزارش سهندبلاگ، سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه، از برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

رونمایی از سردیس دو برگزیده جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس

به گزارش خبرنگاران سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه از برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) با حضور جرج چدیک،؛ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، علی­ مرتضی بیرنگ رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و خانوده پروفسور شکرالهی در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

پروفسور محمدامین شکرالهی در سال 2017 در حوزه نظریه اطلاعات در زمینه مشارکت بدوی در ارتباطات: کدهای رپتور و پروفسور سامی ارول گلنبه، در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در زمینه مدل سازی و ارزیابی عملکرد سیستم های رایانه ای برگزیده جایزه مصطفی(ص) شد.

سامی ارول گلنبه نیز از دیگر برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وی دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه، عضو انجمن علمی ترکیه (انجمن بیلیم) و دارای مقام استادی گبور دنیس در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه امپریال لندن است.

طرح نصب تندیس شخصیت های برتر علمی و فناوری دنیا در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس پروژه ای است که به منظور ارج نهادن به زحمات و کوشش های دانشمندان مطرح دنیا در حوزه های مختلف علوم و فناوری توسط مدیریت پارک و با همکاری وزارت امور خارجه از سال 1386 آغاز شده و در حال اجرا است.

در این پروژه نماد دانشمندان و محققان علوم مختلف در زمان گذشته و یا حال که در راستای خدمت به بشریت کوشش نموده و توانسته اند در راستای پیشبرد علم، گامی مهم و اساسی برداشته و برای کشور خود افتخار بیافرینند در محل بوستان دانشمندان پارک نصب می ­گردد.

با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها، بیش از پنجاه کشور اقدام به معرفی شخصیت برتر علمی کشور خود نموده ­اند و پیش بینی می گردد تا آخر سال 1400 تندیس شخصیت برتر علمی حدود هفتاد کشور دنیا در پارک فناوری پردیس نصب گردد.

تاکنون 9 تندیس در این بوستان نصب شده است و امروز با حضور خانواده پروفسور محمدامین شکرالهی سردیس وی و پروفسور گلنبه در این بوستان نصب شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 23

به "رونمایی از سردیس دو برگزیده جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سردیس دو برگزیده جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید