استان اصفهان درحوزه درمان سکته حاد مغزی پیشرو است

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، حمید گنجی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر 38 بیمارستان دولتی و 20 بیمارستان خصوصی در اصفهان داریم که تا دو سال آینده تعداد این بیمارستان ها دو برابر گردد.

استان اصفهان درحوزه درمان سکته حاد مغزی پیشرو است

وی با بیان اینکه بیماری سکته حاد مغزی امروز قابل درمان است و باید مردم از این ترس و واهمه که با سکته حاد مغزی بدن دچار فلجی می گردد و قابل درمان نیست را از ذهن دور سازند، اضافه نمود: درمان سکته حاد مغزی یک زمان طلایی دارد که باید در کمتر از سه ساعت بیمار را به یازده بیمارستان نزدیک برسانند تا بتوانیم با تزریق دارو لخته خون را خارج و بیمار را از ناتوانی و فلجی نجات دهند.

مدیردرمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به داروی حل نماینده لخته خون یا داروهای ترومبولیتیک اشاره نمود و اضافه نمود: در موقعی که سکته مغزی رخ می دهد در 85 درصد موارد به این علت است که با مکانیزم هایی یک لخته خون در عروق مغزی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: با ایجاد لخته خون در عروق مغزی آن عروق انسداد پیدا نموده و به قسمتی از مغز خون رسانی نمی گردد و همان بخش مغز به دلیل نرسیدن خون کارکرد طبیعی خود را از دست داده و عوارضی برای اندام ها اتفاق می افتد.

استان اصفهان درحوزه درمان سکته حاد مغزی پیشرو است

مدیردرمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه هر منطقه ای یک بیمارستان را به عنوان یک بیمارستان قطب برای پوشش این دست از بیماران انتخاب کردیم، گفت: از سوی دیگر فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی حائز اهمیت است که برنامه های بسیار تنگاتنگی با آن ها تنظیم شده تا به موقع این بیماران را در این 11 بیمارستان توزیع نمایند و از سوی دیگر تیم فعال 24 ساعته پرستاری و پزشکی در هر زمانی و به محض رسیدن بیمار برای وی اقدامات لازم را انجام می دهند.

گنجی گفت: خوشبختانه اکنون استان اصفهان در زمینه درمان سکته حاد مغزی در کل کشور پیش رو است و در این زمینه موفق به برداشتن قدم های مثبتی برای سلامت مردم شدیم.

وی با تأکید به اینکه وزارت خانه این طرح را به صورت کشوری اجرا و راهنمایی می نماید، اضافه نمود: سال جاری وزرات بهداشت با شعار سکته مغزی قابل درمان است کوشش می نماید که در ذهن مردم حساسیت ایجادنموده و نوع نگاهشان را به این بیماری تغییر دهد.

وی با بیان اینکه بیماری های بسیار متفاوتی در علم پزشکی شناسایی شدند و تعدادی از بیماریها به دلیل شیوع بیشتر نیازمند اقدام موثر برای درمان هستند، گفت: این اتفاق یاری موثری را به سلامت جامعه می نماید برای مثال در بخش بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات و سکته مغزی جمعیت زیادی را درگیر می نماید بنابراین برداشتن قدم های مثبت در این بخش می تواند در ارائه کیفیت خدمات بهتر به سلامت مردم موثر باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 124

به "استان اصفهان درحوزه درمان سکته حاد مغزی پیشرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان اصفهان درحوزه درمان سکته حاد مغزی پیشرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید