60 درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر 2 میلیون تومان حقوق می گیرند

به گزارش سهندبلاگ، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: 60 درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر هستند یعنی با تمامی مسائل اقتصادی و با افزایش حقوق، یک میلیون و 900 هزار تومان دریافت می کنند.

60 درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر 2 میلیون تومان حقوق می گیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: هفته گذشته جلسه ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان برگزار گشت ولی مصوبات آن به نفع این قشر نبوده است.

وی خاطر نشانکرد: در این جلسه مباحثی در خصوص حق مسکن و بن کارگری مطرح شد و نهایتاً آنچه که ابلاغ شده است افزایش 21 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بوده است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تبعیض هایی که اجرا شده مخالف افزایش حقوق به این میزان هستند و ما معتقدیم که مُرّ قانون در میزان افزایش حقوق دیده نشده است.

دهقان کیا گفت: در صورتی که حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران حداقل به یک میلیون و 839 هزار و 200 هزار تومان رسیده و 60 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر هستند، بنابر این قانون اجرایی نشده است چرا که بر اساس قانون حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران باید به اندازه نرخ تورم افزایش یابد.

وی گفت: در حال حاضر نرخ تورم 41 درصد بر اساس اعلام بانک مرکزی افزایش یافته است و میزان حقوق بازنشستگان نیز باید به همین میزان افزایش یابد ولی متأسفانه با تبعیض هایی که اجرا شده حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری حداقل به 2 میلیون و 800 هزار تومان رسیده و 700 هزار تومان نیز به عنوان همسان سازی به آنها تعلق گرفته است ولی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نهایتاً به یک میلیون و 900 هزار تومان رسیده و برنامه ای نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی افزود: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینه های زندگی که بر اساس اعلام دولت سبد هزینه خانوار به 4 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است بنابر این در آینده ای نزدیک بازنشستگان تجمعاتی را در مقابل وزارت رفاه، دولت و مجلس شورای اسلامی خواهند داشت چرا که ما معتقدیم حق مان پرداخت نشده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8233

به "60 درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر 2 میلیون تومان حقوق می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر 2 میلیون تومان حقوق می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید