2 بنای تاریخی در شهرستان های بافت و رابر مرمت می شود

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از مرمت دو بنای تاریخی در شهرستان های بافت و رابر خبر داد.

2 بنای تاریخی در شهرستان های بافت و رابر مرمت می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در ادامه فعالیت های مرمتی گذشته دوبنای تاریخی در شهرستانهای بافت و رابر مرمت می گردد، طی این فصل مرمتی مسجد قلعه زهرا خانم روستای اسلام آباد شهرستان بافت و برج خانه صولت السلطنه شهر رابر مورد مرمت قرار می گیرد.

او افزود: در بنای تاریخی صولت السلطنه بخشهایی از حصار منتهی به برج و در مسجد اسلام اباد نیز نمای فضاهای داخلی مرمت می گردد.

فرخی شرح داد: قدمت دوبنای مذکور به دوره صفویه و قاجاریه بر می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با بیان اینکه هفت هزار اثر تاریخی شناخته شده در این استان وجود دارد، شرح داد: استان کرمان بیشترین تعداد آثار تاریخی کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان این که اعتبارات فعلی پاسخگو نیازهای مرمتی استان کرمان نیست، گفت: میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند اقدام به حفظ و احیا بناهای تاریخی کند و در این زمینه از ورود بخش خصوصی به این موضوع استقبال می کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3146

به "2 بنای تاریخی در شهرستان های بافت و رابر مرمت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بنای تاریخی در شهرستان های بافت و رابر مرمت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید