14 طرح بوم گردی در اردبیل آنالیز شد

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل از آنالیز 14 طرح بوم گردی در این شهرستان اطلاع داد.

14 طرح بوم گردی در اردبیل آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، یعقوب غریب زاده امروز دوشنبه 1 بهمن 97 در بازدید از زیرساخت های گردشگری شهر هیر توضیح داد: تاکنون اقامتگاه بوم گردی در شهرستان اردبیل دایر نشده است و در بازدید های مکرر از روستاهای با قابلیت گردشگری راه اندازی اقامتگاه ها آنالیز شد.

او اضافه نمود: راه اندازی اقامتگاه در روستاهای دلیرلر،شندرشامی، گندیشمن، ثمرین و بافت قدیم شهر هیر آنالیز شده و از واحدهای مسکونی که قابلیت تبدیل به اقامتگاه بوم گردی دارند بازدید به عمل آمد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل توضیح داد: در پی بازدیدها سه واحد مسکونی در روستای دلیرلر، یک واحد در شندرشامی، سه واحد در گندیشمن، دو واحد در ثمرین و پنج واحد در بافت قدیم و سنتی شهر هیر مورد آنالیز قرار تا به واحد بوم گردی تبدیل گردد.

به گفته غریب زاده در صورت ارائه مدارک از سوی متقاضیان روند قانونی راه اندازی اقامتگاه ها طی شده و به زودی شاهد راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای ذکر شده خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به بازدید از شهر هیر متذکر شد: بافت قدیمی و معماری سنتی این شهر مورد بازدید قرار گرفته و قابلیت کم نظیری برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل با تاکید به ضرورت احیای بافت قدیمی شهر هیر اضافه نمود: به دلیل راه اندازی پل معلق هیر در هفته های آینده، اقامتگاه های بوم گردی می تواند منجر به رونق گردشگری و جذب گردشگر در این منطقه گردد.

غریب زاده توضیح داد: علاوه بر این با هدف رونق گردشگری شهر هیر و حمایت بخش خصوصی زیرساخت راه و برق رسانی در پل معلق اجرا می گردد.

او به برگزاری جشنواره زمستان بیدار در پل معلق شیشه ای هیر همزمان با بهره برداری از آن اشاره نمود و گفت: در هفته های آینده از این پروژه بزرگ سرمایه گذاری بهره برداری می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3059

به "14 طرح بوم گردی در اردبیل آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 طرح بوم گردی در اردبیل آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید