10 دستگاه برتر دولت الکترونیک معرفی شدند، فهرست خوبها و بدها

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، امیر ناظمی امروز در نشست اعلام آخرین ارزیابی دستگاه های اجرایی در حوزه دولت الکترونیک گفت: شاخص دولت الکترونیکی از امتیاز حدود 38 درصد به 60 درصد در کشور ما ارتقا یافته است.

10 دستگاه برتر دولت الکترونیک معرفی شدند، فهرست خوبها و بدها

وی با بیان اینکه 5 معیار در ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی در حوزه دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است، گفت: این معیارها شامل حضور در وب، امکان تعامل الکترونیکی با دولت، تکمیل خدمت، یکپارچگی و میزان افزایش مشارکت عمومی است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در تعاریف جدید دولت الکترونیکی، دولت و کسب و کارها در یک سمت و شهروندان در سوی دیگر هستند، گفت: در این پلتفرم کار دولت این است که خدمات به شهروندان را تسهیل کند.

ناظمی با بیان اینکه دو شاخص جدید به شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی در زمینه دولت الکترونیک افزوده می گردد، ادامه داد: این شاخص ها شامل شاخص داده باز و خدمات دیجیتال و اتصال به مرکز ملی داده خواهد بود. این معیارها نشان می دهد که تا چه حد دسترسی عمومی شهروندان به اطلاعات از سوی دستگاه ها فراهم شده و به چه تعداد درخواست ها در این زمینه پاسخ داده شده است.

وی گفت: در این شاخص تعیین می گردد که میزان استفاده از خدمات دستگاه های دولتی و اجرایی در جهت ارائه خدمات هوشمند چقدر است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ارزیابی 1843 خدمت دستگاه های دولتی در حوزه دولت الکترونیک گفت: این ارزیابی ها نشان می دهد که 618 خدمت کمتر از 50 درصد الکترونیکی شده اند و از جمله خدمات الکترونیکی شده می توان به استعلام بازنشستگی و صدور و ابطال دفترچه بیمه سلامت اشاره نمود.

وی با اشاره به لیست 10 دستگاه برتری که خدمات دولت الکترونیک به مردم ارائه می دهند، گفت: بر اساس ارزیابی ها تعیین شد که شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رتبه اول ارزیابی ها قرار گرفته است و در ادامه این جدول سازمان گمرک، سازمان سنجش، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایه گذاری و یاری های اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی، پست بانک و وزارت اقتصاد دیده می شوند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در این ارزیابی وضعیت عملکرد 10 دستگاهی که ضعیف ترین همکاری را در زمینه دولت الکترونیک داشتند نیز تعیین شده است که از جمله آنها می توان به انستیتو پاستور، سازمان حفظ نباتات، وزارت دادگستری، سازمان حسابرسی، سازمان اکتشافات معدنی، وزارت نیرو، سازمان فنی حرفه ای، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه اشاره نمود.

وی گفت: در ارزیابی دور چهارم 2 دستگاه نیز تقاضا داشتند که در این مرحله مورد ارزیابی قرار نگیرند که شامل دانشکده علمی کاربردی مخابرات و پژوهشگاه فضایی می گردد.

ناظمی در پاسخ به این سوال که این دو دستگاه در دور سوم ارزیابی نیز تقاضای عدم ارزیابی داشتند، گفت: این دستگاه ها درصدد ارتقای زیرساختها هستند و بر این اساس از ما خواستند که در این دوره مورد ارزیابی قرار نگیرند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: مرحله پنجم ارزیابی دستگاه های اجرایی در خصوص دولت الکترونیک از خاتمه آذرماه شروع می گردد و تا خاتمه سال نتایج آن را اعلام می کنیم.

وی از رشد 20 درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دولت در کشور اطلاع داد و گفت: این در حالی است که بودجه دولت الکترونیک برای چهارمین سال پیاپی در حد صفر پرداخت شده است.

ناظمی تاکید نمود: ارزیابی انجام شده از 93 دستگاه اجرایی در جهت صندلی خدمات الکترونیکی آنها انجام شده که بالغ بر 20 درصد بهبود را نسبت به دوره قبل نشان می دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 196

به "10 دستگاه برتر دولت الکترونیک معرفی شدند، فهرست خوبها و بدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دستگاه برتر دولت الکترونیک معرفی شدند، فهرست خوبها و بدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید