گشتی در شیراز، مشهد و کیش

به گزارش سهندبلاگ، در این مطلب بخش دیگری از دیدنی های شیراز، فهرستی از اماکن گردشگری مشهد و جاذبه های گردشگری کیش گردآوری شده است.

گشتی در شیراز، مشهد و کیش

شیراز، مشهد و کیش از شهرهای پرگردشگر با دیدنی های تاریخی و طبیعی هستند. سفر به شیراز در فصل بهار و میان شکوفه های بهارنارنج برای گردشگران اهل ادبیات حال و هوای دیگری دارد و مشهد به عنوان شهر مذهبی پرگردشگر در سراسر دنیا شناخته می گردد. در سفر به کیش به جز تفریحات این جزیره زیبا می توان با کمی برنامه ریزی استفاده مفیدتری از وقت داشت و از جاذبه های تاریخی کیش هم دیدن کرد. در این مطلب بخش دیگری از دیدنی های شیراز، فهرستی از اماکن گردشگری مشهد و جاذبه های گردشگری کیش گردآوری شده است.

تخت جمشید شیراز

سفر به شیراز؛ شهر پارسایان شیراز شهر شعر و ادب؛ نه تنها برای دنیایان هم نامی آشنا دارد بلکه یکی از نام آورترین و دیدنی ترین شهرهای ایران است. شیراز شهر هنرپروران نامی از جمله، سعدی، حافظ و ملاصدرا است که در قرن 13 میلادی به دلیل رونق علم و فرهنگ و هنر به دارالعلم مشهور شده. شیراز یکی از شهرهای پرطرفدار و مقصد توریست های خارجی است که هر چهار فصل سال اقامت در شیراز حیرت انگیز و دلرباست.

مکان های دیدنی شیراز

مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی معروف است، برای دنیایان زبانزد است که با پایکوبی نوری از رنگ های زیبا دلبری می نماید. باغ عفیف آباد، باغ دنیا نما، باغ دلگشا، باغ ارم و باغ نارنجستان قوام که محل زندگی دولتمردان و معماری و تزئینات شان از زیباترین ها در شهر شیراز است. از دیگر دیدنی های عمارت شاپوری است که محل زندگی عبدالصاحب شاپوربوده و پس از متروک شدن این بنا، میراث فرهنگی عمارت را خریداری و مرمت نموده است و اکنون درب هایش به روی عموم باز است.

معماری دایره ای شکل با حصار و برج و با 11 محل محاصره شده که نامش نشان از تمدن 2500 ساله ایران دارد که آن را با تخت جمشید به رخ دنیایان می کشد و لوح هایی که از تخت جمشید به یادگار مانده گواه بر داشتن قانون های اساسی بوده است. برای سفر به تخت جمشید یک روز زمان احتیاج است که تا دروازه به دروازه آن را باید دید و از تاریخش شنید.

حافظیه؛ میعادگاه عاشقان است. مقبره حافظ، در باغی زیبا محصور شده که برای هر رهگذری دلنشین است. سعدیه نیز محل دفن شاعر گرانقدری است که اواخر عمرش را در شیراز گذرانده و بعد از مرگش هم در همین شهر به خاک سپرده شده و هم اکنون از محبوب ترین دیدنی های شیراز برای گردشگران است.

حمام وکیل، مسجد وکیل و بازار وکیل هم از قدیمی ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری شیراز است. مجموعه ای که به دست کریمخان زند ساخته شد. پاسارگاد، مقبره ای شکوهمند نه تنها برای ایرانیان بلکه برای دنیایان است.

سفر به مشهد

زادگاه شاعر حماسه سرای ایران مشهد؛ شهر علوم و حدیث و یکی از مقصدهای گردشگری و از شهرهای زیارتی ایران است که در همه فصل های سال اقامتگاه های مشهد مملو از مسافر است و نه تنها برای ایرانیان حائز اهمیت است بلکه گردشگران خارجی زیادی به این شهر برای زیارت امام رضا(ع) سفر می نمایند. دیدنی های مشهد و شنیدنی های آن در سفر گردشگری و زیارتی مشهد کم نیست.

مکان های دیدنی مشهد کوه سنگی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مشهد است و هم اکنون بزرگترین پارک تفریحی در مشهد در این منطقه واقع شده است. مقبره تاریخی فردوسی نیز با فاصله 20 کیلومتری شهر از باارزش ترین و محبوب ترین اماکن تاریخی مشهد برای هنردوستان است. موزه این ساختمان از جاهای دیدنی مشهد است.

شهر شاندیز در 15 کیلومتری مشهد شهری با آب و هوای معتدل و یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است. خانه ملک از خانه های تاریخی مشهد نیز از دوره قاجار به یادگار مانده و معماری زیبایش خیره نماینده و جذاب است. از دیگر دیدنی های مشهد می توان روستای چهارفصل زشک، غار بیمارآب، بازار رضا، باغ ملی مشهد، غار تاریخی مغان بند 500 ساله گلستان، باغ گیاه شناسی ملی ایران، وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد و پارک هفت حوض با حوض های طبیعی را نام برد.

آرامگاه نادرشاه افشار یکی دیگر از جاذبه های تاریخی مشهد است. در این آرامگاه به یاد نادرشاه مجسمه ای بزرگ ساخته شد.

گشت و گذار در کیش

جزیره نیلگون خلیج فارس جزیره کیش؛ علاوه بر دیدنی های زیبایش، جزیره ای برای تفریحات هیجان انگیز آبی و محلی برای خرید ارزان است. جاذبه های گردشگری کیش برای سرگرمی گردشگران زیادند و برای استفاده از آنها می توان در طول سفر برنامه ریزی کرد. جزیره با سکوت زیبایش، تمیزی و امکانات تفریحی مناسبش یکی از مقاصد توریستی ایران است. تفریح غواصی از جذاب ترین تجربه سفر به کیش با قدم گذاشتن در اعماق آب هاست.

مکان های دیدنی کیش اواخر پاییز و زمستان به دلیل مطلوب بودن هوا زمان مناسبی برای سفر به کیش است. پارک پرندگان و پارک دلفین ها از جذاب ترین دیدنی های کیش است. در باغ پرندگان با 50 گونه از انواع پرندگان و حرکات حیرت انگیز دلفین ها در پارک دلفین ها اوقات خوشی را می توان سپری کرد.

شهر زیرزمینی کاریز با قدمت دو هزار ساله اش، 15 متر پایین تر از سطح شهر قرار گرفته است که امروز به شهر زمینی تبدیل شده و سقف مرجانی هفت سانتی متری اش از دیگر زیبایی های این شهر است. شهر حریره کیش هم نشان از شهری بزرگ و آباد از سده 5 تا 10 هجری قمری دارد و با وسعت 3 کیلومتر در شمال جزیره قرار گرفته و از قدیمی ترین اماکن دیدنی جزیره کیش به شمار می آید.

بوستان آهوان، اسکله تفریحی کیش، خانه مردم شناسی بومیان کیش، تم پارک آبی اوشن و کشتی تفریحی کیش از دیگر دیدنی های کیش در سفر به این جزیره است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5478

به "گشتی در شیراز، مشهد و کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در شیراز، مشهد و کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید