گزینه های دارویی و درمانی برای دیابت نوع 2

به گزارش سهندبلاگ، اگر به دیابت نوع 2 مبتلا شده باشید ، گزینه های مختلف درمانی در اختیار شما است.

گزینه های دارویی و درمانی برای دیابت نوع 2

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، اگر به دیابت نوع 2 مبتلا شده باشید ، گزینه های مختلف درمانی در اختیار شما است.

گزینه های دارویی

به عنوان مثال ممکن است برای شما داروی خوراکی Glucophage (متفورمین) را تجویز نمایند ، که می تواند به کاهش قند خونتان یاری کند.

در حالی که متفورمین اولین دارو برای مبتلایان به دیابت نوع 2 است ، اما تنها داروی دیابت در دسترس شما نیست.

موارد دیگر عبارتند از:

داروهایی که به گفته پزشکان این نوع داروها با تحریک لوزالمعده برای فراوری انسولین اثرگذاری می نمایند.

مهارنمایندگان آلفا گلوکزیداز: این داروها می توانند به کند شدن هضم بعضی از کربوهیدراتها یاری نمایند تا از فزایش شاخصه های قند خون بعد از خوردن غذا جلوگیری نمایند .

Thiazolidinediones (TZDs): این گروه از داروها به افزایش حساسیت به انسولین یاری می نمایند و به نوبه خود باعث کاهش سطح قند خون می شوند.

آنتاگونیست های GLP-1 :این کلاس از داروها به افزایش ترشح انسولین در پاسخ به گلوکز یاری می نماید و جذب گلوکز را در روده کاهش می دهد.

اطلاعات بیشتر در خصوص داروهای دیابت

مهارنماینده های DPP-4 : این داروها از فعالیت آنزیمی به نام dipeptidyl peptidase-4 جلوگیری می نمایند.این آنزیم هورمونی که باعث ایجاد حساسیت بیشتر سلول ها به انسولین می گردد را از بین می برد و در نتیجه قند خون را افزایش میدهد. این گروه از داروها از واکنش این آنزیم با آن هورمون جلوگیری مینمایند.

مهارنماینده های SGLT-2 این داروها نسبتاً جدیدی هستندکه با کاهش سرعت جذب مجدد کلیوی گلوکز ، دفع گلوکز را به وسیله ادرار تسهیل می نمایند.

درمان دیابت یا کنترل آن؟

جدا از این گزینه های درمانی ، مدیریت دیابت به طور مؤثر به معنای رویکردی مناسب و مداوم است: شما باید به خوبی غذا بخورید ، ورزش کنید ، استرس خود را مدیریت کنید و به اندازه کافی بخوابید ، زیرا همه این عوامل می توانند روی قند خون شما تأثیر بگذارند.

در حالی که هیچ روش درمانی جایگزینی وجود ندارد که بتواند قند خون را کاهش داده یا دیابت نوع 2 را درحالت بهبودی قرار دهد بعضی از افراد با استفاده از رژیم درمانی به همراه مکمل های خاص ، پیروز شده اند که به بهبودی دست پیدا نمایند.

اگر به استفاده از این رژیم علاقه مند هستید ، به خصوص اگر در حال استفاده از دارو یا انسولین هستید ، باید قبل از آغاز با پزشک خود مشورت کنید.

خود مراقبتی

سالم ماندن در دیابت همچنین به مراقبت از خود احتیاج دارد - از جمله محافظت از پا ، تمرین بهداشت دهان و دندان و سلامت روان. مطابق مقالات و مطالعاتی که منتشر شده است ، ابتلا به دیابت خطر ابتلا به افسردگی را دو چندان می نماید.

داشتن حمایت همسالان یکی از راههای مؤثر برای مدیریت سلامت روان و همچنین سلامت عمومی شما با وجود ابتلا به دیابت نوع 2است .

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8274

به "گزینه های دارویی و درمانی برای دیابت نوع 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه های دارویی و درمانی برای دیابت نوع 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید