کویت هم از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد

به گزارش سهندبلاگ، نماینده دائم کویت در سازمان ملل ضمن استقبال از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، ابراز امیدواری کرد که این اقدام گام مهمی برای دستیابی ملت سوریه به خواسته های مشروع خود باشد.

کویت هم از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منصور العتیبی نماینده دائم کویت در سازمان ملل از توافق دولت سوریه و مخالفان درباره تشکیل کمیته قانونی اساسی که از سوی دبیرکل سازمان ملل اعلام شد، استقبال کرد.

العتیبی ابراز امیدواری کرد که این طرح سرآغاز روند سیاسی در سوریه و گام مهمی در این زمینه برای تحقق خواسته های مشروع ملت سوریه به وسیله حل وفصل سیاسی مورد توافق تمامی ارکان این کشور باشد و به حفظ وحدت، استقلال، حاکمیت و سلامت ارضی آن بیانجامد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، العتیبی که روز دوشنبه(دیروز) در جلسه شورای امنیت درباره روند سیاسی در سوریه سخن می گفت، اضافه کرد: جا دارد از کوشش های طرف های ضامن توافقنامه آستانه که به دستیابی به این ایستگاه مهم (تشکیل کمیته قانون اساسی) در روند سیایسی سوریه یاری نموده اند، تشکر کنیم.

کمیته قانون اساسی سوریه که به ابتکار سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای تضمین کننده توافق های روند آستانه معروفند، بعداز چند سال تشکیل شده است. هدف از این کمیته که متشکل از دولت سوریه و مخالفان سوری آن است، بازنگری در قانون اساسی این کشور است.

این کمیته، مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال 2015 که به دنبال بازنویسی و تدوین مجدد قانون اساسی سوریه است، تشکیل شد و قرار است اولین جلسه آن به زودی در ژنو سوئیس برگزاری خواهد شد.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل همچنین از کوشش های گئر پدرسون فرستاده سازمان ملل در امور سوریه برای دستیابی به این توافق قدردانی کرد.

وی از اوضاع ادلب و تأثیرگذاری آن بر روند سیاسی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

پیشتر سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز ضمن تأکید بر اهمیت مقابله با تروریسم و گروهک های افراطی در سوریه، از تشکیل کمیته قانون اساسی در این کشور استقبال نموده بود. (جزئیات بیشتر)

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4229

به "کویت هم از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت هم از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید