کنگره توافق نهایی را مختل کند شرکای آمریکا تمدید تحریم ها را نمی پذیرند

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: اگر کنگره در توافق نهایی هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5 اخلال ایجاد کند، احتمال کمی وجود دارد و یا بعید است که شرکای آمریکا به ویژه چین و روسیه با تشدید و تمدید تحریم ها موافقت نمایند.

کنگره توافق نهایی را مختل کند شرکای آمریکا تمدید تحریم ها را نمی پذیرند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران سناتور سابق آمریکا جرج میچل طی یادداشتی در روزنامه بوستون گلوب مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 را آنالیز نموده است. وی می نویسد دستاوردهای فراتر از تصورات مخالفان بوده است، زمانی که توافق ابتدایی در نوامبر سال 2013 کسب شد مخالفان دولت اوباما آن را یک پیروزی برای ایران خواندند، آنها پیش بینی کردند که ایران به تعهداتش عمل نخواهد کرد اما ثابت شد که این ادعاها اشتباه است. آژانس بین المللی انرژی اتمی، تایید کرد که ایران همه تعهدات توافق موقت ژنو را اجرا نموده است.

در این زمینه دو نگرانی در راس مباحث عمومی آمریکاست، اول زمان و چگونگی برطرف تحریم های ایران و دیگری اظهارات منتقدین اوباما در کنگره مبنی بر اینکه توافق در حال شکل گیری مناسب نیست و آمریکا باید از میز مذاکرات خارج گردد، تحریم ها را افزایش دهد و منتظر تسلیم شدن و به زانودرآمدن ایران گردد.

با این حال کناره گیری آمریکا از مذاکرات هسته ای واقع بینانه نیست. تاثیر تحریم ها بر روی ایران علل متفاوتی دارد که یکی از همه ترین آنها چندجانبه بودن(حمایت دیگر کشورها) است. اگر کنگره در توافق نهایی هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5 اخلال ایجاد کند، احتمال کمی وجود دارد و یا بعید است که شرکای آمریکا به ویژه چین و روسیه با تشدید و تمدید تحریم ها موافقت نمایند و به محض این که تحریم ها از چندجانبه تبدیل به یک جانبه گردد موثربودن آنها به شدت کاهش می یابد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6209

به "کنگره توافق نهایی را مختل کند شرکای آمریکا تمدید تحریم ها را نمی پذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره توافق نهایی را مختل کند شرکای آمریکا تمدید تحریم ها را نمی پذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید