کمرانی: برای کارهای بزرگ تکواندو بانوان باید تابوشکنی کنیم، از اعتماد دوباره کمیته فنی تشکر می کنم

به گزارش سهندبلاگ، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: در سالیان اخیر اتفاقات خوبی در تکواندو بانوان افتاده است، اما برای کارهای بزرگتر احتیاج به شکستن بعضی تابوها داریم.

کمرانی: برای کارهای بزرگ تکواندو بانوان باید تابوشکنی کنیم، از اعتماد دوباره کمیته فنی تشکر می کنم

مهرو کمرانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد تصمیم کمیته فنی برای ادامه همکاری او با تیم ملی تکواندو بانوان گفت: فقط می توانم از اعتماد دوباره کمیته فنی تشکر کنم. می دانم اعضای نوی به کمیته فنی اضافه شدند که حضورشان مایه مباهات است و خیلی راضی می شوم از تجربیات شان استفاده کنیم.

وی در مورد ارزیابی عملکرد تیم ملی بانوان درسالیان اخیرگفت: از سال 98 همواره گفتم که تیم ما در حال تبدیل شدن به یک تیم خوب است. احتیاج داریم که بچه ها در رنکینگ صندلی خودشان را ارتقا بدهند و برای جمع کردن رنکینگ هم باید زمین های مختلف و زیادی را ببینند و اردوهای مشترک داشته باشند تا این تابوها شکسته گردد و بازیکنان ما درک نمایند از لحاظ فنی از تکواندوکاران خوب دنیا چیزی کم ندارند. زمانی که تیم اردن به ایران آمد، ملیکا میرحسینی که به جولیانا الصادق باخته بود، در ایران به راحتی از او امتیاز می گرفت و نسبت به او فزونی داشت.

کمرانی توضیح داد: اگر بچه ها به توانایی های خود باور داشته باشند، اتفاقات بزرگی می افتد. ملی پوشان ما از لحاظ سنی 18 تا 20 ساله هستند برای پیروزیت آنها باید بیش از پیش سرمایه گذاری صورت پذیرد. در کنار این نفرات، بازیکنان خوب و مستعد دیگری هم بیرون اردو داریم که باید در کنار آنها قرار بگیرند تا رقابت ایجاد گردد. در سالیان اخیر شاهد این موضوع هستیم که ملی پوشان برابر طلایی های المپیک و دنیا توانایی خودشان را به نمایش گذاشته و از سد این نفرات بگذرند که این موضوع کم سابقه و نوید بخش روزهای خوب است.

وی با اشاره به کمبود حضور در تورنمنت های تدارکاتی و اردوهای مشترک، گفت: لازمه پیشرفت و رشد، حضور در میدان های مختلف برای کسب تجربه است. تیم ملی بانوان در این سال ها در رویدادهای رسمی دنیای و آسیایی شرکت داشته ولی برای حضوری پیروز احتیاجمند حضور در تورنمنت های بیشتر و تشکیل اردوهای مشترک هستیم همچون اردوی مشترکی که با صربستان و اردن داشتیم.

سرمربی تیم تکواندو بانوان تاکید نمود: بازیکنان 18 ساله ما به علت نداشتن رنکینگ در بسیاری از مسابقات در اولین گام رو در روی قهرمان المپیک و دنیا قرار می گیرند. کیمیا همتی در مسابقات دنیای منچستر در اولین مبارزه خود برابر ویلیامز، رنک یک دنیا از انگلیس نهاده شد و حریف خود را شکست داد. ناهید کیانی در ترکیه به راحتی پیروز به شکست رنکینگ دو دنیا شد که در مسابقات المپیک مدال برنز کسب کرد.

کمرانی در مورد عملکرد کیانی در المپیک گفت: ناهید کیانی برای حضور در این میدان وزن خود را تغییر داد و با 58 درصد عضله در وزن دوم المپیک حاضر شد که این موضوع حاصل برنامه ریزی کادرفنی بود، اما اتفاقاتی افتاد که در نهایت او نتوانست به مدال برسد و زحمات ما بر باد رفت. برنامه ریزی ما درست بود و از لحاظ فنی هم همه کوشش خود را کردیم اما نتیجه ای که انتظار داشتیم حاصل نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از استعدادهای تکواندو بانوان در سالیان اخیر پس از مقطعی کوتاه از سطح اول این رشته کنار رفتند، توضیح داد: خیلی از بچه ها تشکیل زندگی مشترک دادند و از تکواندو کنار رفتند. هنوز این فرهنگ سازی به صورت کامل صورت نگرفته است که یک بازیکن متاهل هم می تواند ورزش حرفه ای انجام بدهد. بسیاری از دختران ما با وجود رضایت همسرانشان، قید حضور در اردو را می زنند.

کمرانی در انتها در مورد همکاری با اعظم درستی در دور نو تمرینات تیم ملی گفت: خانم درستی از مربیان با اخلاق تکواندو است که کارنامه فنی خوبی دارد. سال های زیادی است که با ایشان دوست هستم و نسبت به خصوصیات ایشان شناخت دارم. مطمئن هستم از لحاظ فنی می توانیم همکاری خوبی داشته و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15641

به "کمرانی: برای کارهای بزرگ تکواندو بانوان باید تابوشکنی کنیم، از اعتماد دوباره کمیته فنی تشکر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرانی: برای کارهای بزرگ تکواندو بانوان باید تابوشکنی کنیم، از اعتماد دوباره کمیته فنی تشکر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید