کارشناس آلمانی: ایران تسلیم فشارهای مالی ترامپ نمی گردد، آمریکا به برجام برگردد

به گزارش سهندبلاگ، یک کارشناس و تحلیلگر برجسته آلمانی با تاکید بر اینکه ایران تسلیم فشارهای مالی آمریکا نخواهد شد راه خروج از این بحران را تنها بازگشت مجدد آمریکا به برجام دانست.

کارشناس آلمانی: ایران تسلیم فشارهای مالی ترامپ نمی گردد، آمریکا به برجام برگردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایکل لودرز، از کارشناسان مسائل خاورمیانه در گفتگویی با ان تی وی آلمان به مناقشات هسته ای اخیر بین ایران و آمریکا پرداخته و گزینه حمله نظامی به ایران را روی میز نداسته و گفت: آمریکا سعی می نماید ایران را از نظر اقتصادی به زانو درآورد و تا حدی این کشور را تسلیم خواسته های خود کند. اما این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در ادامه توضیح داد که ایرانی ها البته به شدت از تحریم های اقتصادی آمریکا رنج می برند. مثلا صادرات نفت خام روزانه در این کشور از حدود 2.5 بشکه به حدود یک دهم کاهش پیدا نموده است. این مسئله عملا برای اقتصاد ملی ایران فاجعه بار است. اما این کشور تسلیم نخواهد شد. در این مفهوم عملا هیچ راهی برای خروج از این بحران وجود ندارد، مگر اینکه آمریکایی ها آماده شوند که دوباره به توافق هسته ای با ایران بازگردند.

وی در ادامه درباره کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام نیز گفت: مسئله با اتحادیه اروپا این است که کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و یا آلمان تنها به صورت کلامی و زبانی به توافق اتمی پایبند هستند اما عملا از زمان لغو توافق هسته ای آمریکا در ماه می سال گذشته هیچ کاری برای کاهش تاثیرات اقتصادی این اقدام برای ایران انجام نداده اند. این به این دلیل است که اروپاییان عمدتا بی میلی بزرگی نسبت به این مسئله دارند که در مسائل سیاسی و اقتصادی با آمریکا اختلاف نظر پیدا نمایند.

وی همچنین تاکید نمود که مکانیسم مبادلات اقتصادی اینستکس برای دور زدن تحریم های آمریکا هم خیلی دیر در دستور کار نهاده شد و با توجه به فشارهای آمریکا حالا دیگر تمام مبادلات کالاهای اروپایی از این طریق نمی تواند محقق گردد بلکه این مکانیسم تنها برای دور زدن تحریم های آمریکا درباره کالاهای انسانی مانند دارو و مواد غذایی قابل استفاده است.

وی در چنین شرایطی از به وجود آمدن تهدید پشت تهدید سخن گفته و گفت که بسیاری بازیگران در منطقه وجود دارند که چنین نمایش و رفتاری با ایران را می خواهند. این واقعا یک شرایط خطرناک است. ابرهای جنگ بر فراز آسمان در حال حرکت است و تنها احتیاج است تا یکی از طرف های درگیر در زمانی اشتباه کار اشتباهی را انجام دهد تا این مواد منفجره انفجار بزرگی ایجاد کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2335

به "کارشناس آلمانی: ایران تسلیم فشارهای مالی ترامپ نمی گردد، آمریکا به برجام برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس آلمانی: ایران تسلیم فشارهای مالی ترامپ نمی گردد، آمریکا به برجام برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید