چگونه از خوردن فست فود خودداری کنیم؟ ، کنترل وسوسه خوردن فست فود با این 11 روش

به گزارش سهندبلاگ، فست فودها ظاهر و طعم جذابی دارند، اما برای سلامتی مضر هستند. از طرفی این روزها میل و ذائقه افراد به مصرف فست فود افزایش یافته است، این در حالی است که با روش هایی می گردد این وسوسه را کنترل کرد.

چگونه از خوردن فست فود خودداری کنیم؟ ، کنترل وسوسه خوردن فست فود با این 11 روش

خبرنگاران - گروه زندگی: فست فود به علت در دسترس بودن گسترده و طعم و مزه جذابی که دارد، همواره افراد مختلف را به خود جذب می نماید. اما مصرف بیش از اندازه انواع فست فود نیز مسائل سلامتی را در پی دارد و حتی می تواند اعتیادآور باشد. این در حالی است که با از بین بردن وسوسه خوردن فست فود و جایگزینی آن با غذاهای سالم تر، می توانید مصرف فست فود خود را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید.

  • معجزه استفاده از سرکه یا لیمو به جای نمک | چگونه غذا را بدون نمک مزه دار کنیم؟ | این چاشنی ها را جایگزین نمک کنید

1. دلایل کنار گذاشتن فست فود را بنویسید.

ممکن است بخواهید برای بهبود سلامتی، کاهش وزن، صرفه جویی در پول یا هر علتی، از خوردن فست فود خودداری کنید. یادآوری علت خود برای عدم مصرف فست فود به شما یاری می نماید تا بتوانید در مقابل هوس خوردن فست فود مقاومت کنید. علت یا دلایل خود را روی یک برگه که قابل چسباندن به دیوار یا روی یخچال باشد بنویسید. حتی بهتر است این برگه را در جایی که بیشتر وسوسه می شوید فست فود بخورید مثلاً در خودروی خود بچسبانید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

2. غذاهای محرک خود را شناسایی و تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.

اگر فست فودهای خاصی مانند همبرگر، سیب زمینی سرخ نموده باعث می گردد شما هوس فست فود کنید، بهتر است که کمتر در معرض آنها قرار بگیرید. هرچه کمتر خود را در معرض غذاهای محرک خود قرار دهید، کمتر وسوسه می شوید که فست فود بخورید.

بعلاوه بهتر است غذاهای محرک خود را به طور کامل ممنوع کنید، حداقل تا زمانی که بتوانید عادت غذایی خود را تحت کنترل خود درآورید. اگر می خواهید با دوستان خود که به فست فود علاقه دارند بیرون بروید به آنها یادآوری کنید که اصرار به خوردن شما نداشته باشند یا آنها فست فود سفارش ندهند و یا به طور کل مدتی این گونه قرارها را کنسل کنید.

3. وعده های غذایی منظمی داشته باشید.

برای جلوگیری از گرسنگی، وعده های غذایی منظمی را در طول هفته برنامه ریزی کنید. زمانی که گرسنه هستید و غذای سالمی برای خوردن ندارید، راحت ترین انتخاب فست فود است. برای جلوگیری از این موقعیت، برنامه غذایی خود را تنظیم کنید و همه وعده های غذایی خود را برای هفته آینده از قبل آماده کنید. یا اینکه پیش احتیاج بعضی از غذاها را آماده کنید. مانند مرینیت کردن گوشت قبل از پختن آن را در ابتدای هفته انجام دهید و مواد را فریز کنید یا در یخچال بگذارید تا زمان پخت برسد. چند میان وعده سالم را با خود به محل کار ببرید تا هنگام گرسنگی از خوردن فست فود جلوگیری کنید.

4. تشخیص دهید استرس چه زمانی شما را به خوردن فست فود تحریک می نماید.

در مواقعی که استرس داریم تمایل ما به خوردن فست فود افزایش می یابد. بنابراین، می توانید با اجتناب از استرس یا مقابله با استرس، وسوسه خوردن فست فود را تا حد زیادی کاهش دهید. برای مقابله با استرس می توانید یوگا، مدیتیشن یا صحبت با یک مشاور و روانشناس را در پیش بگیرید. اگر استرس کاری دارید، به خود یادآوری کنید که خوردن فست فود از اندازه کاری که باید انجام دهم کم نمی نماید. احساساتی مانند ترس، غم، اندوه و بی حوصلگی می توانند هورمون های گرسنگی شما را فعال نمایند، بنابراین باید بتوانید احساسات درونی را از گرسنگی فیزیولوژیکی تشخیص دهید.

5. هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید.

مطالعات نشان داده است که وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، تمایل بیشتری به خوردن غذاهای ناسالم دارید. سعی کنید هر شب حدود 8 ساعت خواب آرام داشته باشید تا پرانرژی بمانید و از هوس خوردن فست فود اجتناب کنید. سعی کنید هر شب در یک ساعت معقول به رختخواب بروید. این کار به جلوگیری از هوس خوردن فست فود در اواخر شب نیز یاری می نماید.

6. برای مقابله با مسائل عاطفی جایگزین سالمی پیدا کنید.

زمانی که استرس داریم یا زمانی که غمگین و تنها هستیم یا احساسات منفی دیگری را تجربه می کنیم، به فست فود روی می آوریم. به جای استفاده از فست فود برای مقابله با این مسائل، جایگزین های سالمی را برای مقابله با احساسات منفی خود پیدا کنید. یادداشت برداری از احساسات درونی مان، ورزش و ... یاری نماینده هستند.

7. تنوع غذایی داشته باشید.

یکی از شایع ترین مسائل این است که بعضی تنوع غذایی ندارند و غذاهای سالم برایشان بی مزه یا کسل نماینده است. برای جلوگیری از این مشکل، انواع مختلفی از مواد و دستورالعمل ها را آزمایش کنید که سالم و در عین حال هیجان انگیز هستند. کتاب های آشپزی و وب سایت های زیادی به آشپزی سالم اختصاص دارند هستند که می توانید از آنها برای یافتن دستورالعمل های تازه بهره ببرید. برای هیجان بیشتر، سعی کنید ادویه ها و سس های تازهی را امتحان کنید.

8. از میوه ها، سبزیجات و آجیل به جای فست فود به عنوان میان وعده بهره ببرید.

آجیل ها منابع عالی پروتئین هستند که به شما یاری می نمایند هنگام گرسنگی احساس سیری کنید و در طول روز به شما انرژی می دهند. بعلاوه میوه ها و سبزیجات مملو از مواد مغذی مورد احتیاج بدن شما در روز هستند. خوردن میوه هایی مانند سیب و موز نیز عالی هستند. هر جا که می روید، آجیل را در یک ظرف در دار همراه خود داشته باشید.

9. نوشابه را با آب جایگزین کنید تا هوس خود را مدیریت کنید.

نوشیدن آب کافی در روز به شما یاری می نماید هیدراته بمانید و در نتیجه از احساس گرسنگی نابجا جلوگیری کنید. مردان باید تقریباً 3.7 لیتر آب در روز و زنان باید 2.7 لیتر آب در روز بنوشند. جایگزینی نوشابه با آب مصرف شکر را هم محدود می نماید و میل شما به غذاهای شیرین و فست فود را کاهش می دهد. در صورت امکان باید از نوشابه های رژیمی نیز اجتناب کنید. فست فودها شاید حاوی قند نباشند، اما شواهد نشان می دهد که اعتیاد به قند را تقویت می نمایند.

10. هر از گاهی کمی فست فود بخورید تا ترک آن آسان تر گردد.

اینکه ترک کردن فست فود خیلی سخت است، کاملا طبیعی است. برای همین هر چند وقت یکبار فست فود مصرف و به تدریج از خوردن فست فود خودداری کنید. مثلا خود را به 1 تا 2 وعده در هفته محدود کنید و در هر وعده حجم کمی از فست فود را بخورید.

11. اگر نمی توانید به طور کامل رها کنید، فست فود سالم تری را انتخاب کنید.

اگرچه تقریباً بیشتر فست فودها سالم نیستند، اما بعضی از گزینه های فست فود از سایرین سالم تر هستند. برای به حداقل رساندن تأثیر فست فود بر سلامتی خود، به جای غذاهای سرخ شده و نان، سالاد و غذاهای کبابی را انتخاب کنید. اگر سالاد را انتخاب می کنید، مراقب قرار دادن اندازه زیادی سس یا پنیر روی آن باشید، زیرا اینها می توانند کالری و قند زیادی را به وعده غذایی سالم شما اضافه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19352

به "چگونه از خوردن فست فود خودداری کنیم؟ ، کنترل وسوسه خوردن فست فود با این 11 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از خوردن فست فود خودداری کنیم؟ ، کنترل وسوسه خوردن فست فود با این 11 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید