پژوهش محوری تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم است

به گزارش سهندبلاگ، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم، پژوهش محوری است و در نخستین گام برای رسیدن به این هدف باید تولیدات علمی را افزایش داد.

پژوهش محوری تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم است

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید احمد معتمدی در مراسم گرامیداشت روز پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: در موضوع فراوری نوآوری و دانش فنی، بیشتر دانشگاه های کشور نسل یک و دو محسوب می شوند و تا رسیدن به دانشگاه های نسل سوم فاصله دارند ولی در مقابل افزایش قراردادهای صنعتی، افزایش واحدهای نوآوری و فناوری و مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رشد نموده که جای امیدواری است.

وی با تاکید بر اینکه در نوآوری شرایط بهتر است و ایجاد واحدهای نوآور از مرز 200 واحد گذشته، اظهار کرد: این مراکز در حال توسعه هستند و با موافقت معاون فناوری ریاست جمهوری، بخش سرانجامی برج ابن سینا و برج دوم دانشگاه در حاشیه خیابان ولیعصر(عج) نیز در حال تکمیل است .

رییس این دانشگاه در ادامه به فرایند مهارت افزایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره نمود و گفت: مهارت افزایی دانشجویان به نظام آموزشی ما مربوط است. البته تا 10 سال پیش، هر فارغ التحصیلی به راحتی جذب بازار کار می شد. ولی این بازار اشباع شده و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز زیاد شدند تا افزایش کارآمدی دانشجو در دستور کار قرار گیرد. زیرا فارغ التحصیلان ماهر راحتتر جذب بازار کار می شوند.

معتمدی خاطر نشان کرد: از نظر سواد، دانشجویان دکتری ایران از همتاهای خارجی خود برترند، ولی برای کار آفرینی مشکل دارند.

وی ادامه داد: هرچند سیاست گذاری دولت اثرگذار است، ولی دانشگاهی مانند امیر کبیر که پیشرو در فراوری علم است، نباید برای کارآفرینی منتظر نهادهای مسوول بماند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره صندوق نوآوری این دانشگاه نیز گفت: امید است این صندوق با فعال شدن، حمایت های لازم را از ایده ها و طرح های نو انجام دهد تا شاهد فرایند رو به رشد فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر باشیم.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، در سرانجام این مراسم با حضور دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه ، دکتر حسین حسینی تودشکی (معاون پژوهش و فناوری)، دکتر مالک نادری (مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت) ، دکتر کریمی (مدیر کل پژوهشی) و دکتر حمیدرضا زرندی (مدیر فناوری و توسعه نوآوری) از 21پژوهشگر (در زمینه سرانجام نامه ها، کتاب بین المللی و داخلی ، دانشمندان پراستناد، شرکت های دانش بنیان ، مولفین برتر) تقدیر شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6089

به "پژوهش محوری تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش محوری تنها راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید