ویروس های باکتری خوار جایگزین آنتی بیوتیک می شوند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، با تکامل باکتری ها و افزایش قدرت مقاومت آنها در برابر آنتی بیوتیک ها کوشش برای یافتن روش های جایگزین درمانی شروع شده است.

ویروس های باکتری خوار جایگزین آنتی بیوتیک می شوند

یکی از این روش های بالقوه استفاده از فاژهاست. اما مشکل این ویروس ها آن است که به سرعت دچار تغییر و تحول می شوند و شرایط باثبات و پایداری ندارند.

محققان آمریکایی می گویند آنالیز های جدید نشان می دهد می توان از فاژها در همین شرایط هم برای مقابله با باکتری های خطرناک استفاده کرد. بدین منظور باید فاژها را به نانومیله های طلایی مجهز کرد که در شرایطی که نور بر روی آنها تابانده گردد به شدت گرم شده و قادر به ذوب کردن و نابودی باکتری ها خواهند بود.

در واقع خود فاژها به عنوان سیستم راهنمایی نماینده به سمت باکتری ها و نانومیله های طلایی به عنوان سرهای جنگی نابودگر باکتری ها عمل می نمایند.

در حال حاضر برای کسب اطمینان از صحت عملکرد این روش درمانی آزمایش هایی در حال اجرا است که نشان می دهد می توان از آن برای نابودی باکتری هایی همچون E. coli، P. aeruginosa و V. cholera استفاده کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6431

به "ویروس های باکتری خوار جایگزین آنتی بیوتیک می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس های باکتری خوار جایگزین آنتی بیوتیک می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید