واکنش وزیر آلمان به فشار آمریکا برای استفاده از تجهیزات هواوی

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل ازساوت چاینا مورنینگ پست، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره همکاری های آینده با شرکت هواوی برای توسعه زیرساخت اینترنت5Gاین کشور ، با نقدها زیادی از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است.

واکنش وزیر آلمان به فشار آمریکا برای استفاده از تجهیزات هواوی

این درحالی است که پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان نیز معتقد است ریسک انتقال اطلاعات به وسیله تجهیزات هواوی به سازمان های جاسوسی چینی بیش از اقدامات خطرناک آمریکا نیست.

درهمین راستا ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان اظهار نظرهای وزیر اقتصاد آلمان درخصوص امنیت سایبری را اهانت به آمریکا بیان کرد.

آلتمایر که از سیاست های مرکل در مورد زیرساخت نسل پنجم اینترنت حمایت می نماید، نگرانی ها از فاش شدن اطلاعات کشورش به وسیله تجهیزات هواوی را با اقدامات پیشین دولت آمریکا و شنود از تماس های تلفنی آنگلا مرکل در سال 2015مقایسه کرد.

او در این باره گفت: آمریکا نیز از شرکت هایش می خواهد تا اطلاعات خاصی را به بهانه مقابل به تروریسم جمع آوری نمایند.

او در ادامه اضافه کرد پس از آنکه فاش شد سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 2015 میلادی تماس های مرکل را شنود نموده، محصولات آمریکایی را بایکوت ننموده است.

اکنون ماه ها است که مرکل در مقابل فشارهای دولت آمریکا، اعضای حزب خود و مجلس آلمان برای عدم همکاری با هواوی مقاومت می نماید. دولت آلمان بیم آن دارد که ممنوعیت هواوی در توسعه زیرساخت اینترنت5G این کشور سبب گردد دولت چین در مقابل تجارت پرسود با صنعت خودروسازی آلمان را متوقف کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5541

به "واکنش وزیر آلمان به فشار آمریکا برای استفاده از تجهیزات هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر آلمان به فشار آمریکا برای استفاده از تجهیزات هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید