هوای مشهد دوباره پاک شد

به گزارش سهندبلاگ، میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد پس از 10 روز آلودگی ممتد صبح شنبه 16 آذر ماه در شرایط پاک نهاده شد.

هوای مشهد دوباره پاک شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شنبه 16 آذر گفت: هم اینک میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد 48 ای. کیو. آی و نشانگر هوای سالم است.

تورج همتی اضافه نمود: حجم آلاینده های هوا با توجه به بارندگی پراکنده، تغییرات جوی و وزش در کلانشهر مشهد نسبت به روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: بر این اساس شاخص کیفیت هوا در مناطق سمزقند، شهید مفتح، خیام شمالی، شهید کریمی، شهر، خیام جنوبی، ساختمان و وحدت کلانشهر مشهد نشانگر هوای پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوا در 15 ایستگاه دیگر مستقر در سطح کلانشهر مشهد نیز نشانگر شرایط هوای سالم است.

وی اضافه نمود: شایسته است شهروندان مشهدی و زائران و مسافران در این کلانشهر با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در کاهش حجم آلاینده های هوا ایفا نمایند.

تداوم آلودگی هوای مشهد طی 10 روز اخیر موجب تعطیلی مدارس این شهر در دو نوبت صبح و عصر طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته پیش شده بود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای. کیو. آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای. کیو. آی به معنای شرایط سالم است.

شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای. کیو. آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین نمایان شدن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

مردم مشهد طی سال گذشته 45 روز هوای پاک، 275 روز هوای سالم و 45 روز هوای ناسالم تنفس کردند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5726

به "هوای مشهد دوباره پاک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای مشهد دوباره پاک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید