هشدار محققان: غذاهای فرآوری شده نخورید

به گزارش سهندبلاگ، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که مصرف غذاهای فرآوری شده به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

هشدار محققان: غذاهای فرآوری شده نخورید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که مصرف غذاهای فرآوری شده به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

غذاهای فرآوری شده، نوعی محصول غذایی هستند که دستخوش فرآیند صنعتی قرار می گیرند؛ با استفاده از فرآیندهای شیمیایی، طعم و بافت های این غذاها برای جذب مصرف نمایندگان ساخته می شوند.

غذاهای فرآوری شده پر از قند، چربی های اشباع شده و کربو هیدرات ها هستند که باعث افزایش چربی برای مصرف نماینده می شوند. علاوه بر این، آنها حاوی محصولات شیمیایی مثل گلوتامات مونو سدیم و شربت ذرت هستند که منجر به اضافه وزن و چاقی می شوند.

این پژوهش که توسط محققان فرانسوی اجرا شده نشان می دهد، مصرف غذاهای فرآوری شده ریسک بروز مرگ زودرس را تا دو سوم افزایش می دهد.

تحقیقات فرانسه همچنین بیانگر آن است که هر 10 درصد افزایش در مصرف غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به مسائل قلبی عروقی را 12 درصد افزایش می دهد.

تحقیقات جداگانه ای در اسپانیا اجرا شده که نتایج آن نشان می دهد، افرادی که در روز 4 وعده یا بیش تر غذاهای فرآوری شده مصرف می نمایند، به میزان 62 درصد در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1892

به "هشدار محققان: غذاهای فرآوری شده نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان: غذاهای فرآوری شده نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید