نگاهی به واکنش های اروپایی به پیشنهادات اصلاحی جنجال برانگیز ماکرون

به گزارش سهندبلاگ، پیشنهادات اصلاحی اخیر رئیس جمهور فرانسه که در رسانه های مختلفی در کشورهای اروپایی منتشر شده است با واکنش های مختلف مقامات اروپایی روبرو شده و بحث های داغ و جنجالی را ایجاد نموده است.

نگاهی به واکنش های اروپایی به پیشنهادات اصلاحی جنجال برانگیز ماکرون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مقاله ای پیشنهادات جنجال برانگیزی را به منظور پیشبرد روند اصلاحات در اتحادیه اروپا و مقابله با ملی گرایی مطرح نموده که در همان ساعات اولیه با واکنش بسیاری مقامات اروپایی روبرو شده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، دیروز دوشنبه با انتشار سرمقاله ای در روزنامه های 28 کشور اتحادیه اروپا خواهان رنسانس اروپایی شده است.

ماکرون در این مقاله که در آستانه انتخابات مجلس اروپا در ماه مه، منتشر شد، انتخابات پیش رو را سرنوشت ساز خوانده و نسبت به خطراتی همچون ملی گرایی که اروپا را تهدید می نماید هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در این مقاله پیشنهاد داده است که آژانس هایی اروپایی ایجاد شوند تا از انتخابات و دموکراسی در برابر دخالت های خارجی محافظت نمایند.

بخش دیگری از مقاله ماکرون به پیشنهاد تشکیل یک شورای امنیت اروپایی با مشارکت بریتانیا اختصاص دارد. رئیس جمهوری فرانسه در این خصوص معتقد است که تشکیل چنین نهادی برای هماهنگی و تدارک تصمیم های جمعی اتحادیه اروپا در زمینه مسائل دفاعی ضروری به نظر می رسد.

به اعتقاد امانوئل ماکرون اتحادیه اروپا باید دست به تدوین یک پیمان دفاعی و امنیتی بزند تا ضمن لحاظ کردن اولویت اروپایی در زمینه های رقابتی به تبیین توضیح وظایف کشورهای عضو اتحادیه در ارتباط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو بپردازد.

ماکرون همچنین خواهان اتخاذ راهبرد اول اروپا شده است، همان طور که به گفته او آمریکا و چین چنین سیاستی را در پیش گرفته اند. در راستای این راهبرد، رئیس جمهور فرانسه تاکید نموده است که باید فعالیت شرکت هایی که منافع راهبردی اروپا را تهدید می نمایند در خاک این قاره ممنوع گردد.

درخواست مجدد برای اتخاذ سیاست واحد اروپایی در زمینه تغییرات اقلیمی و همچنین روزآمد کردن سیاست مشترک درمورد منطقه مرزی شینگن از دیگر محورهای مقاله ماکرون بوده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به این اظهارات ماکرون آن را عامل آغاز بحث های اختلاف برانگیز در اتحادیه اروپا دانست.

سوسیال دموکرات های آلمان از ایده های اصلاحی ماکرون حمایت نموده اند. هایکو ماس در این باره گفت که بحث های جدی در این باره که چگونه آینده اروپایی باید ارائه گردد برای دموکراسی اروپایی بخصوص در آستانه انتخابات اروپا خوب ومناسب است. وی این اقدام ماکرون را حرکتی بسیار ارزشمند ارزیابی کرد.

معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم خط و مشی اساسی طرح اروپایی ماکرون را درست ارزیابی نموده و تاکید نمود که در دوران های سخت اتحادیه اروپا باید قدرتمندتر و منصفانه تر باشد. از این رو هماهنگی بین آلمان و فرانسه در این شرایط امری غیر قابل اجتناب است.

وی همچنین این انتقاد را به صدر اعظم آلمان وارد کرد که اغلب در برابر ابتکار عمل های سابق ماکرون مانع تراشی نموده و واکنش کندی نشان می دهد.

سون گیگولد، نامزد سبزها در انتخابات مجلسی اروپا هم این اقدام ماکرون را تمجید نموده و گفت: ما به جای اینکه تنها خود را درگیر مسئله برگزیت کنیم به این بحث های اصلاحی اروپایی احتیاج داریم. وی از دولت آلمان خواست تا به صورت جدی در این بحث های اصلاحی اروپا شرکت کند.

این پیشنهادات اصلاحی ماکرون با مخالفت هایی هم روبرو بوده است. نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس آلمان این انتقاد را به رئیس جمهور فرانسه وارد نموده است که بیش از آنکه پاسخ دهد سوال مطرح می نماید.

فلوریان هان، معاون دبیر کل حزب سوسیال مسیحی هم از اظهارات ماکرون حمایت نموده و آن را از نظر محتوایی درست ارزیابی نموده است.

مایکل رات، معاون اروپایی وزارت امور خارجه آلمان هم ماکرون را مبارز شجاعی نامید که عرصه سیاسی اروپا را به ملی گرایان و پوپولیست ها واگذار نمی نماید.

برند ریکسینگر، رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان هم در مقابل این انتقاد را به ماکرون وارد نموده است که کسی که می خواهد انسان ها را به اروپا علاقمند و مشتاق کند باید بیشتر از ماکرون چیز برای ارائه دادن داشته باشد. به اعتقاد وی اروپا باید مسائل اجتماعی را اصل قرار دهد وگرنه محکوم به شکست است.

سبزها و لیبرال دموکرات های آلمان هم پیشنهادات ماکرون را درست و زمان ابراز آن را مناسب ارزیابی کردند.

انتقاد شدیدی از طرف حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به طرح های ارائه شده از طرف ماکرون وارد شده است. رئیس این حزب آلمان در این باره گفته است که هر چقدر مسائل در فرانسه بزرگتر می گردد به همان میزان ماکرون بیشتر خود را مرد جهانی نشان می دهد. ماکرون باید به جای اینکه همیشه ایده های جدیدی برای اتحادیه اروپا طراحی نموده و به دیگر کشورها پیشنهاد دهد ابتدا مراقب فرانسه باشد.

یک سخنگوی دولت آلمان هم واکنش محتاطانه ای به این اقدام ماکرون نشان داده و اظهار داشته است که این مهم است که نیروهای هوادار اروپا در آستانه انتخابات اروپایی طرح های خود را ارائه دهند. دولت آلمان از بحث های مختلف درباره معین جهت اروپا حمایت می نماید.

معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات آلمان هم مقاله ماکرون را محتوی موارد درستی ارزیابی نموده و تاکید نموده است که دولت آلمان باید بالاخره به پیشنهادات ماکرون برای یک اروپای مستقل و شایسته عمل واکنش نشان دهد.

در مقابل حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بر این باور است که اجرای پیشنهادات ماکرون به کنترل ها و بوروکراسی بیشتر از طرف بروکسل منجر شده و استقلال کشورهای عضو را محدود می نماید.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی هم گفت که کاملا از اظهارات ماکرون برای آزادی دموکراتیک حمایت می نماید.

یک سخنگوی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا البته پیشنهادات ماکرون را چیز جدیدی ندانست.

منتقدان در فرانسه هم این انتقاد را به ماکرون وارد کردند که با این اقدام خود می خواهد اذهان را از مسائل داخلی فرانسه تحریف کند.

مارتین شولتز، رئیس سابق مجلس اروپا هم با حمایت از طرح های پیشنهادی ماکرون از دولت آلمان خواست که بالاخره در این راستا از فرانسه حمایت کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا البته امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را متهم کرد که به صورت غیر مستقیم با این ایده های خارجی می خواهد مبارزه انتخاباتی انجام دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 877

به "نگاهی به واکنش های اروپایی به پیشنهادات اصلاحی جنجال برانگیز ماکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به واکنش های اروپایی به پیشنهادات اصلاحی جنجال برانگیز ماکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید