نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در راستا زائران اربعین در ایلام برپا شد

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از آغازبه کار نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در جهت زائران اربعین، برای معرفی ظرفیت های صنایع دستی استان خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در راستا زائران اربعین در ایلام برپا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز دوشنبه 22 مهر 98 با اعلام این خبر گفت: اربعین یکی از فرصت های بی نظیر برای معرفی فرهنگ، رسوم و نیز محصولات صنایع دستی ایلام است که می تواند این استان را به تمام کشور معرفی کند.

او گفت: این نمایشگاه شامل غرفه هایی از انواع لباس های محلی، گلیم نقش برجسته، اجسام سنگی، معرق و منبت، چرم، سفال، چاقو، عسل طبیعی و همچنین خوراکی ها و شیرینی های سنتی و ... استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بابیان این که برپایی این نمایشگاه ها فرصتی برای شناسایی صنایع دستی ایلام به زائرین اربعین حسینی (ع) است، اضافه نمود: 85 غرفه صنایع دستی در سراسر استان برپا شد که از این تعداد 30 غرفه در ایلام، 15 غرفه در مهران، 20 غرفه در دهلران، 10 غرفه در چرداول، پنج غرفه در ایوان و پنج غرفه در سیروان که در راستا تردد زائران اربعین است، برپا شد.

او اضافه نمود: راه اندازی این نمایشگاه ها کمک شایان توجهی به شناساندن صنایع دستی و همچنین معرفی آن به دیگر مناطق کشور می کند و همچنین با توجه به ورود زوار خارجی به استان برای پیاده روی اربعین، صنایع دستی ایلام به خارج از مرزهای کشور نیز شناسانده می شود.

شنبه زاده شرح داد: هرساله شاهد ورود میلیون ها زائر به استان ایلام به منظور سفر به عتبات عالیات هستیم که علاوه بر آثار معنوی مثبتی که برای استان به همراه دارد، می تواند سبب ایجاد رونق اقتصادی نیز شود.

او ادامه داد: بدون شک در صورت استفاده از ظرفیت ورود زائران ایرانی و عراقی به استان ایلام، به ویژه مرز مهران شاهد ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و افزایش صادرات نیز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اعلام کرد: یکی از مسائلی که می تواند در ایام اربعین موردتوجه مسئولان قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع دستی استان است که می توان با معرفی این ظرفیت به مسافران، زمینه فروش صنایع دستی تولیدی را فراهم کرد.

شنبه زاده از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان از 22 تا 30 مهرماه جاری در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و سیروان خبر داد و اعلام کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی استان از تولید به مصرف، در معرض دید عموم و زائران قرار می گیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4547

به "نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در راستا زائران اربعین در ایلام برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در راستا زائران اربعین در ایلام برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید