موزه و معبد مقدس دندان بودا در سنگاپور

به گزارش سهندبلاگ، با وجود اینکه حرف و حدیث های بسیاری درباره اصالت دندان مقدس بودا وجود دارد، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این دندان به گاو یا بوفالو تعلق دارد اما این موضوع نتوانسته بازدید از موزه و معبد مقدس دندان بودا را تحت تاثیر خود قرار دهد و حضور در این مکان جذاب و تماشایی کماکان از دلایل اصلی خرید بلیط هواپیما سنگاپور و سفر به این کشور دیدنی محسوب می شود.

موزه و معبد مقدس دندان بودا در سنگاپور

چرا بازدید از موزه و معبد مقدس دندان بودا پیشنهاد می شود؟

از معماری شگفت انگیز و باشکوهی برخوردار بوده و جلوه پرزرق و برق و مسحورکننده نمای بیرونی و درونی آن، هر گردشگری را مات و مبهوت خود خواهد ساخت.

مجموعه ارزشمندی از آثار هنری و تاریخی بودائیان را در خود جای داده است.

در موقعیت مکانی بسیار مناسب و در قلب محله شلوغ و توریستی چینی های سنگاپور قرار گرفته و دور تا دور آن را اماکن فرهنگی و تجاری و رستوران های محلی احاطه کرده است.

تاریخچه موزه و معبد مقدس دندان بودا

ایده ساخت موزه و معبد مقدس دندان بودا زمانی مطرح شد که دندان مقدس بودا، دندانی که در حین بازسازی معبدی فرو ریخته در میانمار کشف شده بود، به سنگاپور منتقل گشت. در سال 2002 ، راهب بزرگی به نام شی فا زائو، طرح ساخت مکانی عمومی را برای تکریم دندان بودا -مکانی چندمنظوره که هم پرستشگاه بودائیان باشد و هم موزه ای برای نمایش دندان بودا- مطرح نمود و این طرح مورد توجه هیئت مدیره صنعت گردشگری سنگاپور و راهبان بودائی قرار گرفت.

پس از دریافت وام از دولت و جمع آوری میزان قابل توجهی اعانه مردمی، پروژه ساخت موزه و معبد مقدس دندان بودا در سال 2003 کلید خورد و پس از چند سال به اتمام رسید. در سال 2007 بود که این مجموعه برای نخستین بار درب های خود را برای بازدید عموم گشود.

معماری موزه و معبد مقدس دندان بودا

موزه و معبد مقدس دندان بودا به شکلی بسیار هنرمندانه و با الهام از کهن الگوی دوایر کیهان نمای بودائی که نماد فرهنگ غنی بودائیان محسوب می شود، طراحی شده است. بکارگیری از المان های بنیادی و سنتی معماری دودمان کهن تانگ در کنار اجزای معماری مدرن سنگاپور سبب شده است که این مکان نه تنها برای بودائیان خوشایند و دلپذیر باشد، بلکه گردشگران خارجی را نیز مجذوب خود سازد.

بخش های مختلف موزه و معبد مقدس دندان بودا

این مجموعه از چندین طبقه، طبقاتی که هرکدام به موضوعی خاص اختصاص یافته، تقسیم شده است. طبقه اول که پرستشگاه اصلی این مکان بشمار می رود، از تالار نیایش وسیعی که دور تا دور آن را تندیس های زرین بودا احاطه کرده، تشکیل شده است. طبقه دوم سه بخش مجزای کتابخانه مرجع آرانیا، گالری تاریخی موزه و معبد مقدس دندان بودا و فروشگاه فرهنگی بودائیان آرانیا را در برمی گیرد.

گفتنی است که بخش گرانبهایی از آثار تاریخی ارزشمند سنگاپور و بودائیان در طبقه سوم این مجموعه به معرض نمایش بازدیدکنندگان گذاشته شده است. و طبقه چهارم، که پربازدیدترین طبقه این مجموعه محسوب می شود، محل نگهداری دندان مقدس بوداست. این طبقه که به تالار مقدس نور شهرت دارد، محیط آرامش بخشی را برای نیایش و مدیتیشن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه و معبد مقدس دندان بودا چقدر است؟

گرچه برای بازدید از موزه و معبد مقدس دندان بودا نیازی نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید، اما در صورت تمایل می توانید مبلغ ناچیزی را به عنوان اعانه به معبد هدیه دهید. گفتنی است که مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این مکان به نقل از بسیاری از گردشگران، حداقل یک ساعت است.

فصل مناسب برای بازدید از موزه و معبد مقدس دندان بودا چه زمانی است؟

موزه و معبد مقدس دندان بودا مکانی سرپوشیده بوده و از کلیه امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب برخوردار است. بنابراین آب و هوا برکیفیت بازدید از این مکان تاثیر چندانی ندارد و بازدید از آن در هر زمانی از سال امکان پذیر است.

چگونه به موزه و معبد مقدس دندان بودا برویم؟

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، موزه و معبد مقدس دندان بودا در خیابان بریج رود جنوبی (South Bridge Rd)، در محله چینی ها قرار گرفته است و از طریق پایانه اتوبوس مکسول رود اف سی (Maxwell Rd FC) که در چند متری آن واقع شده، به راحتی در دسترس است.

در نزدیکی موزه و معبد مقدس دندان بودا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

معبد هندوی سری ماریامان: 160 متر

مسجد جامع سنگاپور (چولیا): 240 متر

سیتی گالری سنگاپور: 300 متر

پارک پرلز هیل سیتی: 700 متر

مرکز فرهنگی چینیان سنگاپور: 900 متر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه و معبد مقدس دندان بودا برای اقامت وجود دارد؟

هاستل هریتیج: 35 متر

ادلر هاستل سنگاپور: 110 متر

هتل د اسکارلت سنگاپور: 130 متر

هتل مونو: 400 متر

هتل کپسول پاد: 450 متر

پورسلین هتل سنگاپور: 450 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه و معبد مقدس دندان بودا هستند؟

رستوران لی جی چوان چوان ژیانگ: 24 متر

رستوران تای چونگ کوک: 29 متر

رستوران چوان استیم بوت: 42 متر

رستوران دیاموند وانگ لائو وو: 56 متر

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10001

به "موزه و معبد مقدس دندان بودا در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه و معبد مقدس دندان بودا در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید