مواد غذایی کاهنده اشتها

به گزارش سهندبلاگ، مواد غذایی کاهنده اشتها به افرادی کمک می کنند که به راحتی قادر به کاهش وزن نبوده و هم افرادی که کنترل فشار گرسنگی در آنها سخت است. مواد غذایی سالم و خوشمزه بسکمک وجود داشته که به از بین بردن آن کیلوهای اضافی

مواد غذایی کاهنده اشتها

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

مواد غذایی کاهنده اشتها به افرادی کمک می کنند که به راحتی قادر به کاهش وزن نبوده و هم افرادی که کنترل فشار گرسنگی در آنها سخت است. مواد غذایی سالم و خوشمزه بسکمک وجود داشته که به از بین بردن آن کیلوهای اضافی کمک خواهند کرد. در این مقاله چند نمونه از مواد غذایی کاهنده اشتها معرفی می شوند و در مقاله ای تحت نام میل شدید به خوردن را با این مواد غذایی کاهنده اشتها تحت کنترل درآورید موارد دیگر آورده شده است.

خوردن مواد غذایی مهار کننده اشتها، نه تنها به کنترل احساس گرسنگی کمک می کند، بلکه سالم بوده و این اطمینان را می دهد که فرد از راستا برنامه رژیمی خود خارج نمی شود. این مواد غذایی به شما کمک کرده چند کیلوی اضافی را از بین برده و احساس سیری به شما می بخشند. هنگامی که به یک مهمانی دعوت می شویم، اغلب اتفاق می افتد که بیش از حد طبیعی غذا می خوریم به این دلیل که مشغول صحبت بوده و حونامان از چیزی که می خوریم و هم میزان آن پرت می باشد. هنگامی که شخصی قصد کاهش وزن دارد و یا دوست دارد اطمینان حاصل کند که دچار اضافه وزن نمی شود، خوردن مواد غذایی که اشتها را از بین می برند پیش از رفتن به مهمانی مفید خواهد بود.

قهوه

قهوه یکی از مواد غذایی کاهنده اشتها است. شما می توانید یک یا دو فنجان قهوه را با خامه بدون چربی میل کنید. سعی کرده از ریختن شکر در قهوه خودداری کنید. با این حال، حتماً میزان کافی آب همراه با قهوه نوشیده تا بدین ترتیب دچار کم آبی بدن نشوید، به این دلیل که قهوه موجب از دست رفتن آب بدن می شود.

پودر پروتئین وی (Whey)

پروتئین وی (بخش آب مانند شیر) به ساخت توده عضلانی کمک می کند. توده عضلانی چربی ها را به راحتی سوزانده بطوریکه به کاهش وزن کمک می کند. در عین واحد همچنین احساس سیری به شما می بخشد. فرد می تواند از پروتئین وی یا در تهیه میلک شیک (نوعی نوشیدنی) و یا ناموتی استفاده کرده و میوه های مختلفی را به منظور بهره بردن از فوائد بیشتر به آن بیافزاید.

آب سبزیجات

در چند ساله اخیر آب تهیه شده از جوانه گندم، سبزیجات، و غیره از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است. این آب سبزیجات به سم زدایی از بدن و به همان میزان سرکوب اشتها کمک می کند. به خاطر داشته باشید که میزان کالری این نوشیدنی ها بایستی پایین بوده و نباید حاوی شکر باشند. این نوشیدنی ها گرسنگی را دور می سازند. با این حال، توصیه می شود که آنها را همراه با فیبر درونشان میل کنید.

هندوانه

شناخته شده است که هندوانه منبعی غنی از فیبر است. محتوای آب هندوانه خیلی زود پس از مصرف چند قاچ از آن به فرد احساس سیری می بخشد. چنانچه قصد داشته به بیرون از منزل برای صرف غذا بروید، در این صورت می توانید یک کاسه کوچک هندوانه را پیش از رفتن میل کرده تا بدین ترتیب کارتان به پرخوری نکشد.

آجیل کاج

گفته می شود که مغز خوراکی کاج بیشترین میزان پروتئین را دارا می باشد. در سیبری مصرف یک مشت از این آجیل در زمان صرف وعده غذایی یک عادت مرسوم است. گفته می شود که آجیل کاج دو هورمون گرسنگی را سرکوب می سازد. بنابراین، هرزمان که احساس گرسنگی کردید، بجای رفتن به سراغ چیپس و نوشیدنی های گازدار، به آجیل کاج روی آورید.

انواع توت

انواع توت، شامل گیلاس، توت فرنگی، توت، بلوبری، تمشک سرخ، تمشک سیاه، لیچی و غیره می شود. این توتها سرشار از فیبر بوده و به خاطر خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند. خوردن یک مشت از این توتها گرسنگی شما را برطرف ساخته و برای مدت زمان طولانی احساس گرسنگی نخواهید کرد.

خیار شور و ترشی طبیعی

ترشی احتمالاً در بالاترین نقطه فهرست مواد غذایی با بیشترین میزان سیر کنندگی قرار گرفته است. بر اساس مطالعات اجرا شده، ترشی و خیار شور طبیعی از میزان بالایی سیر کنندگی پوند در مقابل پوند برخوردار است. بنابراین چنانچه 1 پوند (453 گرم) خیار شور و به همام میزان سیب زمینی سرخ شده مصرف شوند، بر خلاف سیب زمینی سرخ شده، احساس سیری بیشتری از خوردن ترشی یا خیار شور به فرد دست می دهد. تنها ترفندی که فرد لازم است به خاطر داشته باشد این است که بایستی خیار شور طبیعی یا خانگی را مصرف نماید بطوریکه سرشار از مواد نگهدارنده و شکر نباشد.

آب

آب به حفظ آب بدن کمک کرده و گرسنگی را دور می سازد. چنانچه یک لیوان آب را پیش از صرف وعده غذایی بنوشید، به سرکوب اشتهای شما کمک خواهد کرد. از آنجا که مغز حدود بیست دقیقه طول می کشد تا پر شدن معده را ثبت کند، توصیه می شود که آب را حداقل 20 دقیقه پیش از صرف وعده غذایی مصرف کنید.

بهترین بخش تمام مواد غذایی سرکوب کننده اشتها این است که این مواد غذایی هیچ گونه عارضه جانبی ندارند. این مواد غذایی به شما در کاهش وزن طی یک دوره زمانی با پایین آوردن هوس و میل شدید به خوردن و گرسنگی کمک خواهند کرد. اما در صورت تمایل برای کاهش وزن، میزان مصرف آنها را بهتر است از یک متخصص تغذیه جویا شوید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15699

به "مواد غذایی کاهنده اشتها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی کاهنده اشتها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید