مرگ و میر مادران باردار کهگیلویه و بویراحمد صفر است

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار مرگ و میر زنان باردار این استان صفر است.

مرگ و میر مادران باردار کهگیلویه و بویراحمد صفر است

به گزارش خبرنگاران، پرویز یزدان پناه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اشاره به کاهش ولادت ها در استان گفت: جمعیت مولد استان یک هزار و 600 مورد کاهش یافته که بیش از 500 مورد شهری بود که بیانگر زندگی شهری بر کاهش ولادت هاست .

وی با اشاره به جوان بودن جمعیت استان اظهارکرد: نرخ جوان بودن جمعیت در کشور 20 درصد است، در حالی که در این استان 29.4 درصد بوده که بیانگر جوان بودن جمعیت استان است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش جمعیت اعلام نمود: 10 تا 15 درصد زوج های جوان نابارور هستند که امیدواریم با راه اندازی مرکز درمان ناباروری گچساران و همچنین مرکز بیمارستان شهید جلیل، ناباروری زوج های جوان رفع شود .

یزدانپناه شرح داد: میزان پوشش واکسیناسیون و همچنین مراقب از مادر و نوزاد 100 درصد است، پوشش زایمان ایمن استان در شهر 100 و در روستا 99 درصد است.

وی مرگ و میر مادران باردار را صفر دانست و ادامه داد: باروری کلی در استان 2.1 و در کشور 1.7 است . 10 تا 15درصد زوج های استان نابارور هستند که باید شرایطی فراهم شود تا یک یا دو فرزند داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بیماری فشارخون و دیابت در استان مطرح نمود: 17.3 درصد جمعیت بالای 30 سال در روستاها و 9.4 درصد در شهر فشار خون بالا دارند، 5 درصد جمعیت استان هم دیابت دارند.

یزدانپناه بیان نمود: از هر 1000 نفر در استان 1.53 درصد به سرطان دچار می شوند که میانگین کشوری 1.58 درصد است، بیماری های قلبی و عروقی با 46 درصد، سرطان ها و موتورها و حوادث جاده ای سه عامل مهم مرگ و میر هستند و خودکشی با دو درصد دهمین علت مرگ در این استان است .

وی با بیان اینکه شاخص های سلامت استان از کشور بهتر است، اظهارکرد: آمار بیماری های روانی استان نسبت به کشور بالاست که آمار اختلال شدید روانی در شهر 4.1 و در روستا 7.2 درصد است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3582

به "مرگ و میر مادران باردار کهگیلویه و بویراحمد صفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ و میر مادران باردار کهگیلویه و بویراحمد صفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید