مرمت و سامان دهی 40 بنای تاریخی استان گلستان با اعتبار 16میلیارد ریال

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از مرمت، سامان دهی و برطرف خطر اضطراری 40 بنا و محوطه تاریخی این استان در سال 97 اطلاع داد.

مرمت و سامان دهی 40 بنای تاریخی استان گلستان با اعتبار 16میلیارد ریال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ ابراهیم کریمی اضافه کرد: این تعداد بنا با اعتباری بالغ بر 16میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی در سطح استان گلستان مرمت، ساماندهی و برطرف خطر شده است.

او با اعلام این خبر گفت: یکی از اولویتهای کاری این اداره کل با دارا بودن بالغ بر 825 اثر ثبت شده از استان گلستان در فهرست آثار ملی اعم از ابنیه و محوطه های تاریخی - میراث طبیعی و ناملموس و ... برنامه ریزی برای انجام کارهای مرمت آثار و ابنیه تاریخی است.

کریمی با اشاره به اینکه استان گلستان دارای آثار باستانی متعددی بوده و این آثار قدمت و تاریخ این استان را به تصویر می کشند اظهار کرد: این اداره کل در سال 97 با هدف حفاظت و حراست از آثار و ابنیه تاریخی که احتیاج به مرمت داشتند 40 کارگاه مرمتی و ساماندهی بناها، بافت های روستایی و شهری و موزه ها را در سطح استان فعال کرد.

او گفت: مرمت 25 بنای تاریخی، مرمت 5بنای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی،ساماندهی و بهسازی 5 موزه استان، ساماندهی و مرمت قسمتی از بافت تاریخی گرگان و گمیشان، ساماندهی و مرمت بافت روستایی فارسیان قانچی آزادشهر ، مطالعه، مستندسازی و تهیه طرح مرمت 2 بنا در سال گذشته اجرا شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برطرف خطرخانه سردار رفیع واقع در روستای کفشگیری ، برطرف خطر خانه عباسی واقع در بافت گرگان، مرمت خانه کریمی فیض آباد روستای گرگان، مرمت و ساماندهی قسمتی از بافت گرگان بنای نبش آفتاب 19 و خانه داداشی، آغاز مرمت بازارچه قدیمی چوبی واقع در ضلع غربی میدان سرچشمه، مرمت خانه روشنی گمیشان، مرمت قسمتی از بافت گمیشان خانه خزینی (ادامه عملیات سال قبل)، مرمت موزه مردم شناسی گمیشان خانه گوکلانی، ساماندهی موزه باستان شناسی گرگان و ساماندهی موزه مردم شناسی آزادشهر از جمله پروژه های سال گذشته در حوزه مرمت، ساماندهی و برطرف خطر استان گلستان بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه موزه های استان گلستان در سال 1397 گفت: انجام حفاظت و مرمت 808 قلم شیء فرهنگی - تاریخی، ساماندهی 2150 قلم شیء، کارشناسی و تحویل بیش از 840 قلم شیء، افزایش تعداد موزه های فعال استان به مجموع 10 موزه، اجرای بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری در موزه های استان، از اهم اقدامات اجرا شده در حوزه موزه های استان بوده است.

کریمی همچنین از رشد 37 درصدی بازدیدکنندگان و افزایش بیش از 29 درصدی درآمد حاصل از فروش بلیت در سال 1397 از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نسبت به سال 96 اطلاع داد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3081

به "مرمت و سامان دهی 40 بنای تاریخی استان گلستان با اعتبار 16میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و سامان دهی 40 بنای تاریخی استان گلستان با اعتبار 16میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید