محافظه کاران کلیسای واتیکان از پاپ هم جلو زدند!

به گزارش سهندبلاگ، پاپ رهبران محافظه کار کلیسا که در برابر تغییر مقاومت می نمایند هشدار داد: شما با خطر تبدیل شدن به بوروکرات به جای تبدیل شدن به چوپان روبرو هستید.

محافظه کاران کلیسای واتیکان از پاپ هم جلو زدند!

پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس در یک سخنرانی امروز (یکشنبه) از رهبران محافظه کار مسیحیت کاتولیک خواست انقدر بر حفظ وضعیت موجود اصرار و در برابر تغییر مقاومت نداشته باشند.

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک دنیا در یک مراسم عشاء ربانی در کلیسای پیتر مقدس در واتیکان همزمان با افتتاحیه یک مجمع روحانیون این دین، به آن دسته از رهبران محافظه کار کلیسا که در برابر تغییر مقاومت می نمایند هشدار داد: شما با خطر تبدیل شدن به بوروکرات به جای تبدیل شدن به چوپان روبرو هستید.

کلیسا واتیکان

او از این گروه خواست شجاعت برافروختن دوباره آتش تغییر به عنوان یک موهبت الهی را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در این سخنرانی خود به آنها توضیح داد: اگر همه چیز همان طور که قبلا بوده ادامه یابد، اگر ما در حین سپری کردن روزهای عمرمان همچنان خودمان را راضی نگه داریم به اینکه همه امور همواره قرار است مثل روال سابق انجام شوند، پس این موهبت ناپدید می گردد و خاکسترهای ترس و نگرانی از بابت دفاع از وضعیت موجود، این آتش را خفه خواهند کرد.

بوروکرات

فرانسیس همچنین همه اشکال استعمارگری درگذشته و حال حاضر را محکوم نموده و همچنین بیان کرد که آتش سوزی هایی که در ماه های اخیر جنگلهای برزیل را سوزاند از سوی یک سری گروه های منفعت طلب خاص به راه افتادند.

مجمع روحانیون اخیر در واتیکان با شرکت حدود 260 تن عمدتا متشکل از اسقفهای منطقه آمازون برگزار می گردد و یکی از موضوعات مناقشه برانگیز مورد بحث در آن مساله اجازه دادن به کشیش شدن مردان متاهل در منطقه آمازون به منظور جبران کمبود کشیش در این منطقه است.

آنها به طور خاص قرار است بر سر این مساله بحث نمایند که به یک سری مردان متاهل و خانواده دار برخوردار از جایگاهی مورد احترام در جوامع محلی و با حسن نیت اثبات شده اجازه دهند که کشیش شوند.

این راهکار از سوی بسیاری از اسقفهای حوزه آمریکای جنوبی مورد حمایت قرار گرفته و اجازه می دهد که در یک سری مناطق دور افتاده، مسیحیان کاتولیک بتوانند در مراسمهای عشاء ربانی حضور یابند. در منطقه آمازون به عنوان منطقه وسیعی که بخشهایی از خاک هشت کشور را در بر میگیرد، بالغ بر 85 درصد روستاها به سبب مشکل کمبود کشیش قادر نیستند هر هفته مراسم عشاء ربانی مسیحیت کاتولیک را برگزار نمایند و در بعضی از آنها این مراسم تنها سالی یک بار برگزار می گردد.

با این حال گروه هایی از رهبران محافظه کار کلیسا در برابر این تغییر مخالفت و اظهار نگرانی نموده اند که این برنامه مثل یک اسب تروجان که در نهایت کلیت کلیسای کاتولیک در غرب را آلوده خواهد نمود، تمام خواهد شد.

محافظه کار

این مخالفان همچنین دستورکار مجمع روحانیون اخیر در واتیکان را که قرار است به مدت سه هفته برگزار گردد به دلیل توجه نشان دادن به بومیان منطقه آمازون و مراسم هایی که اجرا می نمایند، کفرآمیز و پرستش طبیعت به جای خدا خوانده اند.

دستورکار این مجمع سه هفته ای شامل بحث درباره تقویت نقش آفرینی زنان، محافظت از محیط زیست، تغییرات آب وهوایی، مقابله با از بین رفتن جنگلها، توجه به مردم بومی و حق آنها برای حفظ زمینها و سنتهایشان است.

فرانسیس در ادامه صحبتهایش خاطر نشان کرد، باید فرهنگهای بومی مورد احترام قرار بگیرند.

او تاکید نمود: آنچه که در دنیا ما، مردمان و فرهنگها را بدون هیچ گونه عشق و احترامی می بلعد آتش خداوند نیست بلکه آتشی است که انسانهای دنیا برپا نموده اند. با این حال چه بسیار دفعاتی بوده که عده ای با زور مدعی تحمیل موهبت خداوندی شده اند تا این که بخواهند این موهبت را صرفا تقدیم نمایند. چه بسیار دفعات دیده ایم که استعمارگری به جای اشاعه مسیحیت اتفاق افتاده است.

پاپ فرانسیس در عین حال در صحبتهایش با اشاره به آتش سوزی های اخیر در جنگلهای آمازون گفت، عامل برافروخته شدن این آتش منافع مخرب یک سری گروه ها بوده است.،ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4300

به "محافظه کاران کلیسای واتیکان از پاپ هم جلو زدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظه کاران کلیسای واتیکان از پاپ هم جلو زدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید