مجوز تخریب برای هیچ خانه تاریخی در قزوین صادر نمی گردد

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: تخریب یک خانه تاریخی غیرممکن است و به طور یقین هیچ یک از مراجع صدور پروانه نمی توانند چنین مجوزی را صادر نمایند.

مجوز تخریب برای هیچ خانه تاریخی در قزوین صادر نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی در پی انتشار آگهی در یکی از سایت های فروش آنلاین تحت عنوان فروش خانه قاجاری در بافت تاریخی قزوین با امکان تخریب و ساخت، گفت: رونق خرید و فروش خانه های تاریخی با حفظ کالبد و احیای آن ها با کاربری مناسب، مطلوب است اما اجازه تخریب آن ها به هر بهانه ای مذموم و غیرقانونی است.

او اضافه کرد: همکاران ما در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان، بر اساس عکس های منتشرشده در حال شناسایی این خانه هستند و امور حقوقی این اداره کل نیز منتشرکننده آگهی را مورد پیگرد قرار می دهد.

خزائلی توضیح داد: موضوع خرید و فروش خانه های تاریخی از وظایف اصلی این اداره کل نیست اما به عنوان متولی مرمت و احیای بناها و آثار تاریخی ارزشمند برای ترغیب مالکان به مرمت، مشوق هایی مانند استفاده از بند د تبصره 10 قانون بودجه 98، قراردادهای مشارکتی را با تقبل 50 درصد از هزینه های مرمت توسط اداره کل و سایر بسته های حمایتی در اختیار آن ها قرار می دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5632

به "مجوز تخریب برای هیچ خانه تاریخی در قزوین صادر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز تخریب برای هیچ خانه تاریخی در قزوین صادر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید