ما که نبستیم قلم ها را؛ نشکستیم دهان ها را!

به گزارش سهندبلاگ، طبق اظهارات توییت ها دیدن برنامه زاویه که مسائل علوم انسانی موضوعش هست و تازه از شبکه چهار و آن وقت شب هم پخش می گردد، یک بر هزارم ثانیه است؛ حالا از عدل باید همان چند ثانیه منقل گفتن هم بین آن همه بحث و سوال و مصاحبه شنیده گردد و خاطر دولت محترم را مکدر کند.

ما که نبستیم قلم ها را؛ نشکستیم دهان ها را!

گروه فرهنگی خبرنگاران-فروغ زال؛ لالو های فلان شو و مامان ماش داریم؟ و بایا و...، لحظاتی از کنداکتور در می رود و برنامه هایی در قالب مناظره و مصاحبه و از این دست چیز های الکی هم در صدا و سیما پیدا می شود. از بد روزگار همین یک مثقال برنامه ها هم دردسردار و حاشیه ساز می شوند؛ مثل برنامه زاویه!

طبق اظهارات توییت ها (که اتفاقا مبنای اصولی تصمیم گیران رسانه ملی هم هستند)، دیدن برنامه زاویه که مسائل علوم انسانی موضوعش هست و تازه از شبکه چهار و آن وقت شب هم پخش می شود، یک بر هزارم ثانیه است؛ حالا از عدل باید همان چند ثانیه منقل گفتن هم بین آن همه بحث و سوال و مصاحبه شنیده شود و خاطر دولت محترم را مکدر کند.

یکی نیست به مهمان این برنامه بگوید گیریم که دولت با هر ادبیاتی با شما صحبت بکند شما باید مثل خودش حرف بزنید؟ پس حرمت ها کجا رفته؟ مثلا اگر رئیس جمهور یکجا بگوید: برخی ها فکر می نمایند یک منقلی اینجا وجود داره و یک قطعنامه ای وجود داره این را می اندازند در آن منقل آتش می گیرد دلیلی می شود که شما هم بتوانید از ادبیات منقلی بهره ببرید؟ لابد اگر رئیس جمهور به شما بگوید بزدل و کم عقل و ترسو و عقب مانده از تاریخ و دروغ پرداز و بددل، بدبین، بدگمان و فحاش، رویمان به دیوار، مجوزی می شود که شما بی ادبی کنید؟ خیر! شما حتی حق ندارید بگویید خودتی یا آینه، زیرا خیلی بد است و ادب مرد به زدولت اوست!

اگر چه رئیس جمهور و هیئت وزیران ما بر اساس شعار نشکنیم قلم ها را و نبندیم دهان ها را همواره ثابت نموده اند که با جنبه هستند و بعد از عذرخواهی مجری درهمان برنامه و عذرخواهی شبکه و سازمان صدا و سیما به خاطر اظهارات مهمان (!) در برنامه زنده (!)، فقط خبری از اخراج مجری و برخورد قطعی با عوامل برنامه گفته شد. رئیس صدا و سیما هم به جلسه هیئت وزیران دعوت نشد که خیلی مهم نیست و اینکه بعدش هم معلوم نیست چه بشود و چه بودجه هایی قطع شود ممکن است اثر گذار باشد، اما این ها کافی نیست!

به همین دلیل در ادامه راهکار هایی به هیئت دولت ارائه می شود تا بار دیگر شاهد چنین اظهاراتی که سرنوشت مالی و فرهنگی و سیاسی و هسته ای و نانوتکنولوژی و هنری و اجتماعی یک ملت را تهدید می نماید، نباشیم:

1- میز و دکور استدیو برنامه را اسید پاشی نمایند که دیگر حتی جایش علف هم سبز نشود.

2- تایر ماشینی که مهمان برای این برنامه زنده آورده پنچر شود.

3- با رد گیری آنتن ها، بیننده هایی که این قسمت از برنامه را مشاهده نموده اند، شناسایی شده و منقرض شوند.

4- شبکه چهار سیما زین پس 3+ 1 خوانده شود.

5- کلمه زاویه در کتاب های ریاضی مقاطع ابتدایی تا دبیرستان به گوشه تغییر کند.

6- شهر زاویه در زرندیه استان مرکزی به دایره تغییر نام یابد که هیچگونه ضلع و گوشه ای نداشته باشد.

7- گوشه همه میز ها و اتاق ها و کاغذ ها و سیستم های موجود در کاخ ریاست جمهوری تراشیده شود و به شکل منحنی درآید که یاد آور هیچ زاویه ای نباشد.

8- اقدامات بالا در لیست برنامه های اجرایی دولت در دهه فجر اعلام شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12704

به "ما که نبستیم قلم ها را؛ نشکستیم دهان ها را!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما که نبستیم قلم ها را؛ نشکستیم دهان ها را!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید