لیر ترکیه در سراشیبی سقوط

به گزارش سهندبلاگ، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار به پایین ترین سطح خود از سال 2018 رسید.

لیر ترکیه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فرایند تضعیف لیر که از هفته های گذشته شروع شد امروز نیز ادامه یافت تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود در طول دو سال اخیر رسید. به گفته فعالان بازار، اصلی ترین دلیل ریزش لیر در حال حاضر نگرانی از پیامدهای مالی کرونا بر روی اقتصاد ترکیه است به ویژه حالا که صنعت گردشگری این کشور به دلیل لغو پروازها و کنسلی رزرو هتل ها با چالشی جدی روبرو شده است.

به دنبال افزایش شمار قربانیان کووید-19 به 168 نفر، محدودیت های تردد در بعضی شهرهای ترکیه وضع شده و در پایتخت حرکت کلیه قطارها متوقف شده است.

در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با 0.5 درصد صعود به 6.584 لیر رسید تا به این ترتیب کاهش ارزش لیر در برابر دلار طی سه ماه نخست سال جاری از هشت درصد فراتر برود. ارزش پول ملی ترکیه از سال 2018 تا به امروز 40 درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل 7.258 لیر و هر پوند معادل 8.1619 لیر اعلام شد.

از سوی دیگر ارزش روبل روسیه نیز در برابر دلار به دلیل کاهش بیشتر بهای نفت در بازارهای جهانی و نگرانی از پیامدهای ویروس کرونا به کمترین سطح 15 ماه اخیر رسید تا جایی که نرخ برابری هر دلار معادل 79.8 روبل اعلام شد. قیمت نفت به کمترین سطح خود در طول 17 سال اخیر رسیده است.

هم چنین روپیه هند نیز روز بدی را سپری کرد تا جایی که با کاهش 0.7 درصدی ارزش روپیه، نرخ هر دلار به 75.5 روپیه رسید. ریزش روپیه پس از آن تشدید شد که نخست وزیر این کشور از تمدید نشدن قرنطینه سراسری در این کشور به دلیل شرایط شکننده خانوارهای این کشور اطلاع داد. کارشناسان نگران اند اقتصاد هند سال جاری بدترین سال سه دهه اخیر را سپری کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7761

به "لیر ترکیه در سراشیبی سقوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیر ترکیه در سراشیبی سقوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید