فرمانده سابق مصر: واشنگتن به قاهره چراغ سبز نشان داده است

به گزارش سهندبلاگ، یکی از فرماندهان سابق ارتش مصر با اشاره به موافقت واشنگتن با فروش موشک های راهبری به قاهره، آن را به منزله نشان دادن چراغ سبز به مصر برای اتخاذ اقداماتی در دریای سرخ دانست.

فرمانده سابق مصر: واشنگتن به قاهره چراغ سبز نشان داده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از فرماندهان سابق ارتش مصر اقدام آمریکا در موافقت با فروش موشک های سطح به هوا به قاهره را حامل پیام منطقه ای دانست.

سمیر فرج، سرتیپ سابق ارتش مصر در گفت وگو با رسانه ای مصری گفت که این موافقت به این معناست که واشنگتن به قاهره برای دفاع از خود در برابر اقداماتی که در دریای مدیترانه با آن روبرو است، چراغ سبز داده است.

او گفت که مصر در زمینه مقابله با تروریسم تجربه خیلی خوبی دارد و مقامات ایالات متحده آمریکا به همکاری اطلاعاتی با مصر در این زمینه توجه و اهتمام دارند.

وزارت خارجه آمریکا این هفته اعلام کرد که با فروش 168 فروند موشک سطح به هوا از نوع رام بلوک به ارزش 197 میلیون دلار به مصر موافقت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این قرارداد از سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق افزایش توانایی کشورهای همپیمان و راهبردی در خاورمیانه حمایت خواهد کرد.

ترکیه و مصر بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب این کشور توسط ارتش وارد یک مرحله متشنج شد که با کشته شدن او در زندان و اقدامات ترکیه در لیبی، همسایه غربی و عملیات حفاری نفت و گاز در دریای سیاه این تنش بیشتر شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12630

به "فرمانده سابق مصر: واشنگتن به قاهره چراغ سبز نشان داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده سابق مصر: واشنگتن به قاهره چراغ سبز نشان داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید