فاصله اندازی تپسی در عدالت اجتماعی، چرا تپسی پول اجرای دستورالعمل الزامی بهداشتی را از مردم می گیرد؟

به گزارش سهندبلاگ، شرکت تپسی در اقدامی عجیب، کارهایی را که باید در راستای عمل به دستورالعمل های وزارت بهداشت به اجبار انجام می داد، در قالب یک سرویس که به تازگی راه اندازی نموده قرار داده و با زیرکی هزینه آن را هم از مسافر می گیرد.

فاصله اندازی تپسی در عدالت اجتماعی، چرا تپسی پول اجرای دستورالعمل الزامی بهداشتی را از مردم می گیرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، اینکه مجموعه های خصوصی به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمایند خیلی خوب است و در روزهایی که کرونا از هر منفذی برای خود راهی می جوید تا وارد جسم و جان مردم گردد، هر شخص یا مجموعه ای قدمی برای پیشگیری از این بیماری منحوس بردارد، باید از آن مجموعه سپاسگزار بود ولی این اقدامات به شرطی می تواند مطلوب باشد که از آن بوی زرنگی و منفعت طلبی بلند نگردد.

تپسی به عنوان یکی از چند مجموعه تسهیل نماینده حمل ونقل مسافر، که باید برای حفظ سلامت مسافر و راننده دستورالعمل های بهداشتی را اجرا کند، حالا با زیرکی میخواهد هزینه اجرای دستورالعمل های الزام بهداشتی را هم از مسافر بگیرد به این ترتیب که تپسی به تازگی سرویس جدیدی را با عنوان سپید را راه اندازی نموده و مدعی شده است ، در خودروهای فعال در این سرویس، فضای بین مسافر و راننده جداشده و سفیران، خودرو را پیش از سوارشدن هر مسافر، ضدعفونی می نمایند.

این شرکت همچنین ادعا نموده است سفیران سرویس سپید به صورت مستمر غربالگری می شوند تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل گردد. تپسی برای این کار، ایستگاه هایی را در سطح شهر تهران راه اندازی نموده و رانندگان موظف هستند دو بار در هفته، برای سنجش تب، به این ایستگاه ها مراجعه نمایند.

کاری که تپسی باید مدت ها قبل انجام می داد

برنامه ها و خدمات مرتبط با سلامت مردم باید به موقع انجام گردد تپسی که می بایست بسیار زودتر از این ها برای سلامت رانندگان و مسافرانش کاری انجام می داد با گذشت دو ماه از آغاز شیوع کرونا، تازه آغاز به انجام خدماتی نموده است که باید از روز نخست آن ها را به انجام می رساند.

کارهای مهم تری که تپسی انجام نداده است!

اولویت بندی در اقداماتی که نشان دهنده توجه به احساس مسئولیت اجتماعی است باید رعایت گردد و بدون در نظر دریافت اولویت ها اقدامی صورت نگیرد. حالا تپسی بدون توجه به همه مسائل رانندگانش که از بیکاری و نداشتن بیمه و کاهش درآمد تا ابتلا به کرونا و ازکارافتادگی را شامل می گردد، اقدامی تبلیغاتی و البته احتمالاً درآمدزا را انجام داده است اما آن را به گونه ای جلوه می دهد که نشان دهد به فکر سلامت مسافران و رانندگانش بوده است.

هزینه پیشگیری از کرونا از جیب مسافرها

اساساً برابر دستورالعمل صادره از وزارت بهداشت فاصله گذاری هوشمند و ضدعفونی خودرو و غربالگری جزو وظایف فعالان حوزه حمل ونقل مسافر درون شهری و برون شهری است و این خدمات نمی تواند در ازای دریافت وجه و در قالب یک سرویس فوق العاده انجام گردد، درحالی که در اپلیکیشن تپسی در گوشی های همراه، به وضوح، برای یک جهت معین، یک سرویس عادی و یک سرویس سپید، با دو قیمت مختلف قیمت گذاری شده است.

فاصله اندازی تپسی در عدالت اجتماعی

تپسی با راه اندازی سرویس عجیب وغریب سپید عملاً فاصله گذاری اجتماعی را به فاصله اندازی در عدالت اجتماعی مبدل نموده و با زبان بی زبانی می خواهد ثابت کند کسی که پول اضافی نداشته باشد نمی تواند از خدمات حفظ سلامت استفاده کند که این مغایر با تمام اصول فرهنگی و اجتماعی کشور ماست.

هرچه سریع تر وزارت بهداشت و سازمان های نظارتی باید این سؤال را از تپسی بپرسند که: با توجه به اضطرار پیش آمده در شرایط فعلی در خصوص لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، چرا فقط در خودروهایی که سرویس سپید این شرکت را با دریافت هزینه بیشتر ارائه می دهند غربالگری و فاصله گذاری و ضدعفونی الزامی شده و به کار بسته می گردد؟

4145

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8601

به "فاصله اندازی تپسی در عدالت اجتماعی، چرا تپسی پول اجرای دستورالعمل الزامی بهداشتی را از مردم می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله اندازی تپسی در عدالت اجتماعی، چرا تپسی پول اجرای دستورالعمل الزامی بهداشتی را از مردم می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید