عزاداری های محرم بهتر است در فضای باز برگزار گردد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه بهتر است عزاداری های محرم در فضای باز برگزار گردد، اظهار کرد: عزاداری ها در شرایطی برگزار گردد که امکان کنترل بیماری باشد.

عزاداری های محرم بهتر است در فضای باز برگزار گردد

محمد حسین صومی، پنجشنبه شب در گفت وگوی زنده تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که عزاداری ها با تصمیمات و پروتکل های ابلاغی ستاد و مباحثی که بارها در کمیته ها و جلسات مختلف مطرح شده است، برگزار گردد.

وی تاکید نمود: بهتر است عزاداری ها در فضای باز برگزار شده و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن رعایت گردد، روز اول محرم برنامه ای در استان نخواهد بود و در سراسر کشور نیز بر سر این موضوع توافق شده است.

وی اعلام کرد: همچنین تاکید داریم افراد مسن به ویژه افرادی با بیماری های زمینه ای از حضور در اجتماعات خودداری نمایند، چرا که حضور در هر اجتماعی، امکان تکثیر ویروس و گسترش بیماری را افزایش می دهد، در خصوص مراسم محرم، نگرانی ما بیشتر در خصوص کسانی است که به عنوان تماشاگر در مراسم حضور پیدا می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، صومی در ادامه با اشاره به آخرین شرایط شیوع کووید 19 در آذربایجان شرقی، گفت: امروز بیست و سوم مرداد ماه، حدود 30 درصد از نمونه گیری ها یعنی نمونه 200 نفر از 600 نفر مثبت اعلام شد و این نشان از حضور کرونا در جوامع است.

وی با بیان اینکه هر روز 9 الی 10 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت می شوند، اظهار کرد: در مجموع 670 بیمار در بخش های بیمارستان های استان بستری بوده و 96 نفر به یاری ونتیلاتور نفس می کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری آزمون کنکور در هفته های گذشته، هفته جاری و هفته های آینده، خطاب به خانواده ها خاطر نشان کرد: پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی به طور کامل رعایت می گردد، تقاضا داریم تا والدین کمتر در بیرون از حوزه های امتحانی حضور پیدا نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9848

به "عزاداری های محرم بهتر است در فضای باز برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزاداری های محرم بهتر است در فضای باز برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید