عادل عبدالمهدی زنگ خطر را برای عراق به صدا درآورد

به گزارش سهندبلاگ، نخست وزیر پیشبرد امور عراق در نامه ای به مجلس عراق درباره پیامدهای تأخیر در تشکیل دولت جدید هشدار داد.

عادل عبدالمهدی زنگ خطر را برای عراق به صدا درآورد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از النهرین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق در نامه ای به مجلس عراق درباره پیامد های تأخیر در تشکیل دولت جدید این کشور هشدار داد.

در نامه عبدالمهدی آمده است: من در مورخه 29/ 11/ 2019‬ استعفا کردم و این استعفا از سوی مجلس مورد قبول واقع شد و ما در نیمه دوم فوریه 2020 هستیم و پس از دو ماه و نیم هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.

وی گفت: طبق قانون اساسی نامزد جدید ظرف 15 روز از تاریخ استعفا باید مأمور تشکیل کابینه شود که این با تأخیر زیاد همراه شد و در اوایل فوریه محمد توفیق علاوی مأمور تشکیل کابینه شد و این نشان دهنده بحران سیاسی است. موعد مقرر یک ماهه در قانون اساسی برای دادن رأی اعتماد به کابینه جدید از سوی مجلس در دوم مارس 2020 به پایان می رسد از همین رو به کنندگان ملت درباره ورود به خلاء جدید به سبب مسائل تشکیل کابینه جدید هشدار می دهم.

عبدالمهدی تاکید کرد: از همه گروه های سیاسی و مجلس و افکار عمومی و تصمیم گیرندگان می خواهم که فرایند مأموریت محمد توفیق علاوی را برای تشکیل دولت هموار کنند و موانع را از جلوی راه وی بردارند، زیرا عدم موفقیت در این باره و عدم دست یابی گروه های سیاسی به راه حلی پس از سه ماه از استعفای دولت، کشور را در معرض بحران خطرناک قرار می دهد.

وی گفت: از سویی ادامه کار من هم پس از دوم مارس نادرست است و من چاره ای جز روی آوردن به راهکار های موجود در قانون اساسی و اساسنامه کابینه ندارم. هدف من کمک به موفقیت دولت آینده و مصالح کشور است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6893

به "عادل عبدالمهدی زنگ خطر را برای عراق به صدا درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل عبدالمهدی زنگ خطر را برای عراق به صدا درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید