صنعت ساختمان باید به عنوان صنعت پیشران مطرح گردد

به گزارش سهندبلاگ، هفتادمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با دستور جلسه آنالیز مراتب اعتراض فعالان بخش معدن به بخشنامه وزارت صمت با موضوع معین قیمت پایه مواد معدنی سال 99، آنالیز مسائل سیستمی سامانه کارا در مورد اخذ تسهیلات بانکی معین شده به حوزه گردشگری، درخواست تمدید بخشنامه امهال حق بیمه کارفرمایان کسب وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا، توسعه مشارکت عمومی- خصوصی و آنالیز دلایل عدم اجرای ماده 16 قانون بهبود محیط کسب وکار با موضوع ایجاد مکان های مناسب توسط شهرداری تبریز برای فروشندگان کم سرمایه جهت عرضه کالاهای فراوری داخل برگزار گردید.

صنعت ساختمان باید به عنوان صنعت پیشران مطرح گردد

نائب رئیس اتاق تبریز با اشاره به انتصاب استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، گفت: در این راستا نقش هایی بر عهده اتاق تبریز گذاشته شده که بعضی از آن ها همچون تهیه تیزر از توانمندی واحدهای فراوریی استان، ترجمه مدارک واحدها، تهیه لیست شرکت های فعال و ارتباط گیری بیشتر با طرف آذربایجانی صورت گرفته و به دنبال طی قدم های بعدی در این زمینه هستیم.

ابوالفتح ابراهیمی هفتادمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مرتب جلسات شورای گفت وگو در طول امسال گفت: در سال 96 بالغ بر 11 جلسه، در سال 97 بالغ بر 10، در سال 98 بالغ بر 9 و در سال 99 بالغ بر 12 جلسه شورای گفت وگو برگزار شده که نشان دهنده برگزاری مرتب جلسات این شورا در طول امسال است.

او ادامه داد: برای هر یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه شورای گفت وگو، چندین جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان بخش خصوصی و بخش های دولتی برگزار شده و موضوعات به طور کامل، آنالیز شده اند.

صنعت ساختمان باید به عنوان صنعتی پیشران مطرح گردد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به صورت جلسه اول شورا در مورد آنالیز مراتب اعتراض فعالان بخش معدن به بخشنامه وزارت صمت با موضوع معین قیمت پایه مواد معدنی سال 99 گفت: در این راستا باید کار کارشناسی انجام گرفته و ایرادات به وزارت صمت انتقال داده گردد.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: در سال 1400، صنعت ساختمان باید به عنوان یکی از صنایع پیشران، مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین در مورد اخذ تسهیلات بانکی معین شده به حوزه گردشگری و درخواست تمدید بخشنامه امهال حق بیمه کارفرمایان کسب وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا گفت: باید نسبت به برطرف مشکل کسانی که تا به امروز به دلایل مسائل سامانه ای پیروز به ثبت نام نشده اند، تمهیداتی صورت بگیرد. بانک ها نیز باید به مصداق گذشته نسبت به ارائه تسهیلات این حوزه اقدام نمایند.

استاندار آذربایجان شرقی در مورد عدم اجرای ماده 16 قانون بهبود محیط کسب وکار با موضوع ایجاد مکان های مناسب توسط شهرداری تبریز برای فروشندگان کم سرمایه جهت عرضه کالاهای فراوری داخل نیز گفت: سازمان های مربوطه باید در این راستا جلسه ای تشکیل داده و با همکاری یکدیگر مسائل و موانع این حوزه را آنالیز نموده و اقدامات روشنی در این راستا داشته باشند.

او همچنین در ادامه مشارکت بانک های خصوصی در توسعه استان را رضایت بخش ندانسته و گفت: این مشارکت ها به نسبت منابع، چندان مناسب نیست که بارها تذکراتی در این خصوص به این بانک ها داده شده است. نباید شاهد روانه شدن منابع بانک های استان به دیگر استان های کشور باشیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13043

به "صنعت ساختمان باید به عنوان صنعت پیشران مطرح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت ساختمان باید به عنوان صنعت پیشران مطرح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید