شش آفرودر برای همواره

به گزارش سهندبلاگ، گل بازی و صخره نوردی و بالا رفتن از تپه ها را با هر خودرویی نمی توان انجام داد. اگر از مالکان کراس اوورهای امروزی هستید، حتما تجربه شکست در ورود به بعضی از عرصه های آفرود را به یاد دارید. جایی که حتی بهترین های بازار امروز ایران از انواع آلمانی و ژاپنی تا ساخته های چین و کره، قادر نیستند از آن سربلند بیرون آیند. اگر این سنخ از هیجانات را دوست دارید، گزارش امروز هفت صبح را بخوانید. اولا باید بدانید برای آفرود و طبیعت گردی احتیاج نیست حتما پول گزاف خرج کنید. هستند خودروهای قدیمی و سالخورده ای که با داشتن ساختار فنی لازم، کاملا از پس چالش های ورود به مناطق صعب العبور برمی آیند.

شش آفرودر برای همواره

دومین چیزی که در این راستا مهم است، تجربه رفقا در این زمینه است. بعضی نام ها اعتبار بالایی دارند اما وقتی پای عمل می رسند جا می زنند. لازم نیست اینجا نامی از فلان خودرو به میان آید. کافی است عکس های آفرود را سرچ کنید تا ببینید کدام خودروها همواره در گل می مانند و کدام مدل ها هرگز تسلیم نمی شوند. اینجا با شش تن از قهرمانان ارزان و قدیمی آفرود آشنا شوید . یادتان باشد این خودروها با اندکی لوازم اضافه، به موجوداتی قهار برای طبیعت گردی تبدیل می شوند. البته در تجربیات تان حتما هوای زمین را هم داشته باشید و همه چیز طبیعت را فدای افزایش آدرنالین خون تان نکنید! باقی موجودات هم حق حیات دارند!

جیپ ویلیز 1983

با 36 میلیون می توانید صاحب این جیپ KM لخت و عور شوید! خودرویی لاغر مدرنی و استخوانی که هیچ چیزی برای حرکت کردن در مسیرهای شنی، برفی، کوهستانی یا مملو از گل و لای جلودارش نیست و کاملا به آرمان های جدش ویلیز وفادار است. خودرویی که برای چهار نفر به همراه مقداری وسایل جا دارد و از قضا بادوام، محکم و پایدار است و با اندکی سررشته در مکانیکی، قادر خواهید بود ساختار بدوی ساخت و تعمیرش را فهمیده و از نگهداری اش لذت ببرید. کلا خرید جیپ KM چیزی شبیه بازی با قطعات لگو است و بر تجربه شما می افزاید.

تویوتا FJ40 لندکروزر 1983

با 50 تا 100 میلیون خواهید توانست انواعی از لندکروزرهای سری FJ40 جنگی یا وارداتی را خریداری و هرجای ایران که خواستید اطراق کنید ! فرقی نمی کند بالای کوه باشد یا دل یک جنگل. لندکروزر همواره ماموریتش را به نحو احسن انجام می دهد. فقط از این خودرو انتظار راحتی، سفر بی سروصدا یا جایگاه های نرم و راحت نداشته باشید. سال ساخت FJ40 لندکروزر های موجود در ایران اغلب به بازه زمانی 1979 تا 1983 مربوط می گردد.

میتسوبیشی پاجرو 1992

خودرویی با بهای 125 تا 200 میلیونی که بر تمامی محصولات این گزارش رجحان دارد. خودرویی که همزمان با توان حیرت انگیز آفرود شما را راحت و آسوده به مقصد می رساند. عیب بزرگش اما مصرف بالای بنزین و بهای بالاتر سرویس های دوره ای آن است. پاجرو 92 که در انواع و اقسام مختلفی به کشور وارد شده، ظاهر خوشایندی هم دارد و برخلاف دیگر رقبا، خیلی هم لخت و عور نیست. پاجرو که استاد شیب زنی است، مسیرهای سنگلاخی یا لیز را در نهایت آرامش درمی نوردد و در عین حال، آب در دل مسافرانش تکان نمی خورد.

تویوتا هایلوکس وانت 2002

وحشی ترین وانتی که از سری RZNهایلوکس به بازار آمده، همین مدل است که در سطحی گسترده وارد ناوگان ناجا در دهه 70 و 80 خورشیدی شد و به خوبی از پس سختی های کار در مناطق کوهستانی و بیابانی برمی آید. هایلوکس نسل ششم که همزمان در چند کشور دنیا مونتاژ می شد، در نسخه های موجود در ایران عمدتا از تایلند وارد شده و کیفیتی نزدیک به نسخه های ساخت ژاپن دارند. خودرویی با موتور و گیربکس مالی اما پرکشش که در بازه قیمتی 100 تا 175 میلیون تومان همزمان کار بارکشی و آفرود را به خوبی برای مالکانش انجام می دهد.

پاژن وانت 1388

تب بازسازی وانت پاژن که نسخه های آسیایی لندروور دیفندر هستند، اخیرا شدت گرفته است. خودرویی با قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان که البته در نسخه های بدون آپشن و لوازم اضافه با بهای 75 میلیون تومان هم خرید و فروش شده و واقعا جان سخت است. شاسی مستحکم پاژن در کنار موتورهای دیزلی و بنزینی با کشش مناسب یاری نموده تا پاژن بتواند درست مانند لندروور دیفندر هرجا که خواست برود و با کمترین دردسر، مسافران را به مقصد برساند. حسن مثبت پاژن در مقایسه با لندروور دیفندر قدیمی، مصرف سوخت مناسب و قطعات تزئینی بسیار است.

نیسان رونیز 1382

این یکی جدیدترین و خوش استایل ترین خودرو آفرودر نیسان در بازار است که نه مثل پاترول در گل می ماند و نه همچون ایکس تریل زیاد از حد ظریف است! رونیز که روی شاسی وانت ناوارا ساخته شده، موتور160 اسبی مناسبی دارد و به لطف ارتفاع زیادی که از سطح زمین دارد، به راحتی قادر است مسیرهای سنگلاخی، گلی و بیابانی را درنوردد. رونیزهای سری 1382 و 1383 را می توان با بهای 175 تا 200 میلیون تومان خریداری کرد و بدون ترس از خرابی و تعمیر، به کوه و کمر زد. رونیز خوشبختانه ظرفیت زیادی برای تزئینات دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دیوار
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3564

به "شش آفرودر برای همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش آفرودر برای همواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید