سوئیسی ها هم در اعتراض به قرنطینه دست به تظاهرات زدند

به گزارش سهندبلاگ، صدها نفر از سوئیسی ها در مخالفت با محدودیت های دولت برای مقابله با شیوع کرونا در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

سوئیسی ها هم در اعتراض به قرنطینه دست به تظاهرات زدند

شبکه تلویزیونی بی. اف. ام تی. وی فرانسه گزارش داد، این تظاهرات روز شنبه مقابل مجلس در شهر برن و در سایر شهرهای سوئیس برگزار گردید.

سوئیس از دو هفته گذشته اقدام به برداشتن تدریجی محدودیت ها و صدور مجوز بازگشایی بعضی کسب و کارها مانند آرایشگاه ها و گل فروشی ها نموده است. همچنین از روز دوشنبه بازگشایی مدارس، رستوران ها، موزه ها و کتابخانه ها نیز با رعایت تدابیر امنیتی و بهداشتی بلامانع اعلام شد.

این رسانه اضافه کرد: علیرغم ممنوعیت تجمع بیش از 5 نفر، معترضان چنین مقرراتی را نقض حقوق اولیه بشر قلمداد نموده و با اقداماتی مانند سوت زدن و هو کردن پلیس، مخالفت خود را با محدودیت های کرونایی دولت ابراز کردند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن ها نوشته شده بود: سوئد بدون قرنطینه نیز همان کار دولت سوئیس را انجام داد.

به گزارش شنبه شب خبرگزاری فرانسه، در شهر ژنو سوئیس که به میزبانی از بانک های خصوصی، ساعت سازی های لوکس و بوتیک های پرزرق و برق معروف است، مردم از ساعت پنج صبح به وقت محلی برای دریافت غذا صف کشیدند.

سیلوانا ماستروماتئو رییس اتحادیه کاروان همبستگی که این اقدام را سازماندهی نموده بود، خاطرنشان کرد که از ابتدای شیوع کرونا این ششمین بار است که این برنامه برگزار می گردد.

به گفته وی، این بار بیش از دو هزار نفر برای دریافت غذا در نوبت ایستاده بودند.

براساس گزارش ـاداره آمار فدرال سوئیس حدود 8 درصد یعنی 660 هزار نفر از جمعیت این کشور در فقر و حدود یک میلیون نفر دیگر نیز در آستانه فقر قرار دارند.

سوئیس از حدود دو ماه پیش برای مقابله با شیوع کرونا تدابیری را از جمله تعطیلی رستوران ها و بسیاری از شرکت ها برای مقابله با کرونا اتخاذ کرد.

این محدودیت ها تبعات مالی و معیشتی گسترده ای برای کارگران بدون مجوز و سایر گروه های آسیب پذیر داشته است.

تا به امروز بیش از 30 هزار نفر در سوئیس به کرونا مبتلا شده و از میان آنها بیش از یک هزار و 500 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8660

به "سوئیسی ها هم در اعتراض به قرنطینه دست به تظاهرات زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیسی ها هم در اعتراض به قرنطینه دست به تظاهرات زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید