رکورد جدید بوفون در شب توقف آتزوری برابر کروات ها

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: تیم ملی ایتالیا نتوانست با دستان پر خانه تیم ملی کرواسی را ترک کند اما کاپیتانش پیروز شد رکورد جدیدی در کارنامه خود ثبت کند.

رکورد جدید بوفون در شب توقف آتزوری برابر کروات ها

به گزارش خبرنگاران، جان لوئیجی بوفون با حفاظت از دروازه تیم ملی ایتالیا در بازی شب گذشته (آدینه) آتزوری مقابل کرواسی در مرحله مقدماتی یورو 2016 به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 50 بازی در مرحله مقدماتی و نهایی جام ملت های اروپا به میدان رفته است.

بوفون که در این بازی یک پنالتی کرواسی را هم گرفت، اولین بازی اش در مرحله مقدماتی یورو را 10 اکتبر سال 1998 انجام داد و در آن بازی که آتزوری دو گل به سوئیس زد توانست دروازه اش را بسته نگه دارد. رکورد بوفون می توانست خیلی بهتر از این باشد اگر او به خاطر شکستگی دستش رقابت های یورو 2000 را از دست نمی داد. اما کاپیتان یوونتوس پس از آن در تمام ادوار یورو در سال های 2004، 2008 و 2012 که آتزوری نایب قهرمان شد، از دروازه لاجوردی پوشان حفاظت کرد.

بوفون 37 ساله پیش از این با حضور در ترکیب آتزوری در بازی برابر تیم ملی مالت توانست رکوردی هم تیمی قدیمی اش، لیلیان تورام را که 47 بار با پیراهن تیم ملی فرانسه در یورو و مرحله مقدماتی این رقابت ها به میدان رفته است، بشکند.

بوفون اما در تعداد حضور در بازی های مرحله نهایی یورو سه بازی با تورام فاصله دارد و بازیکنان دیگری مانند ادوین فن درسار (دروازه بان پیشین تیم ملی هلند) و ایکر کاسیاس (دروازه بان تیم ملی اسپانیا) را بالاتر از خود می بیند.

رکوردداران بازی در تمام بازی های مقدماتی و نهایی یورو:

1- جان لوئیجی بوفون (ایتالیا) با 50 بازی

2- سرگیس هووسپیان (ارمنستان) و لیلیان توران (فرانسه) با 47 بازی

3- ماریو فریک (لیختن اشتاین) با 46 بازی

4- ایکر کاسیاس (اسپانیا) با 45 بازی

5- پتر چک (جمهوری چک) با 44 بازی

رکوردداران حضور در مرحله نهایی یورو:

1- لیلیان تورام (فرانسه) با 16 بازی

2- اوین فن درسار (هلند) با 16 بازی

3- ایکر کاسیاس (اسپانیا)، فیلیپ لام (آلمان)، لوئیس فیگو، نونو گومژ و کریستیانو رونالدو (پرتغال)، کارل پوبورسکی (جمهوری چک) و زین الدین زیدان (فرانسه) با 14 بازی

1

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5326

به "رکورد جدید بوفون در شب توقف آتزوری برابر کروات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جدید بوفون در شب توقف آتزوری برابر کروات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید