رویترز: سازمانهای جاسوسی آمریکا در ماه ژانویه درباره کرونا هشدار داده بودند

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه اولین گزارش خود را در زمینه ویروس کرونا ارائه نموده و به کنگره این کشور درباره شیوع آن هشدار داده بودند.

رویترز: سازمانهای جاسوسی آمریکا در ماه ژانویه درباره کرونا هشدار داده بودند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پنج منبع در سازمانهای اطلاعاتی آمریکا می گویند که سازمانهای جاسوسی این کشور به دنبال جمع آوری اطلاعاتی برای ارائه یک تصویر دقیق از اپیدمی کرونا در سطح دنیا هستند.

آنها مدعی هستند که به دلیل کنترلهای دولتی شدید، درباره ارزیابی شرایط در چین، روسیه و کره شمالی با شکافهای جدی روبرو هستند.

بنابر ادعای خبرگزاری رویترز، دو منبع نیز در این میان گفته اند که این سازمانهای اطلاعاتی دیدی محدود در زمینه تاثیر کامل این اپیدمی در ایران دارند، هرچند که در زمینه ابتلای افراد طبقه حاکم و همچنین مردم عادی در این کشور اطلاعاتی در منابع رسمی و همچنین شبکه های اجتماعی وجود دارد.

یکی از این منابع اطلاعاتی که نخواسته به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش گردد گفته است که آژانسهای اطلاعاتی آمریکا اولین گزارش محرمانه خود را در زمینه ویروس کرونا در ماه ژانویه 2020 به نمایندگان کنگره آمریکا ارائه نموده اند و به آنها در زمینه شیوع این بیماری هشدار اولیه داده بودند.

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان در چین گزارش شده بود.

اطلاعات رویترز نشان می دهد که تا کنون حدود 740 هزار نفر در 200 کشور دنیا به کرونا مبتلا شده که 152 هزار نفر از آنها در آمریکا هستند.

رویترز در سرانجام نوشت که اداره ریاست اطلاعات ملی آمریکا که بر 17 نهاد اطلاعاتی این کشور نظارت میکند از اظهار نظر در این زمینه خودداری نموده است.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7805

به "رویترز: سازمانهای جاسوسی آمریکا در ماه ژانویه درباره کرونا هشدار داده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: سازمانهای جاسوسی آمریکا در ماه ژانویه درباره کرونا هشدار داده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید