رسانه غربی از تصمیم عربستان علیه ایران در سازمان ملل اطلاع داد

به گزارش سهندبلاگ، مهر نوشت: یک رسانه غربی از کوشش عربستان سعودی برای ایجاد ائتلاف علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اطلاع داد.

رسانه غربی از تصمیم عربستان علیه ایران در سازمان ملل اطلاع داد

یورو نیوز در گزارش خود می نویسد: مقام های عربستان به دنبال حملات شنبه گذشته به تاسیسات نفتی این کشور (آرامکو) به دنبال متحدانی برای اقدامات هماهنگ برای مجازات ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند.

بعضی از کارشناسان روابط بین الملل بر این باورند که با وجود اینکه متحدان فعلی عربستان در منطقه یعنی ایالات متحده و امارات عربی متحده علاقه چندانی به درگیری نظامی علیه ایران از خود نشان نمی دهند اما اقدامات عربستان ممکن است سبب ایجاد جنگ در منطقه خلیج فارس شود.

روز شنبه 23 شهریور تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در بقیق و خریص عربستان هدف حملات پهپادی قرار گرفتند. این حمله عرضه حدود نیمی از نفت عربستان و پنج درصد از نفت دنیا را مختل کرد.

پس از حمله شنبه هفته گذشته به دو پالایشگاه شرکت آرامکو در عربستان سعودی تنش میان ایران و متحدان سنتی ایالات متحده در جنوب خلیج فارس به شدت افزایش یافته است.

در حالی که حوثی های یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته اند، واشنگتن و ریاض ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می نمایند.

ریاض در کوشش برای ایجاد ائتلاف و در حال آماده سازی مدارکی برای ارائه به مجمع عمومی است که دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی خود را ثابت کند.

ریاض مدعی شده که سلاح های بدست آمده از شمال یعنی ایران پرتاب شده و در کوشش است تا مکان دقیق آن را معین کند.

310311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3945

به "رسانه غربی از تصمیم عربستان علیه ایران در سازمان ملل اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه غربی از تصمیم عربستان علیه ایران در سازمان ملل اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید