رتبه اول اسـتانبـول در فهرست برترین شهرهای 2014

به گزارش سهندبلاگ، تور استانبول همواره جزو محبوب ترین تورهای مسافرتی بوده است و جالب است بدانید که سایت Tripadvisor به عنوان یکی از معتبرترین و مشهورترین سایت های اطلاع رسانی آنلاین درباره مقصدهای گردشگری جهان، اظهار داشت در فهرست سالانه ای که براساس نظرسنجی از میلیون ها کاربر خود کرده، شهر استانبول ترکیه جای نخست را درجدول برترین مقصدهای سال 2014 از آن خود کرده است.

رتبه اول اسـتانبـول در فهرست برترین شهرهای 2014

استانبول در سال 2013 با میزبانی 80 کنگره بین المللی مهم، رتبه هشتم از جدول ده مقصد برتر گردشگری در زمینه برگزاری همایش های بین المللی را به خود اختصاص داد. از ابتدای سال، 2014 سال خوبی برای گردشگری ترکیه بوده و به ویژه از هنگامی که ترکیه مصصم شده به عنوان 5 مقصد برتر گردشگری جهان جای بگیرد. ترکیه که اکنون مقام ششم را در جدول گردشگری درمانی جهان کسب کرده قصد دارد تا ده سال دیگر درآمد خود را از این بخش به 20 میلیارد دلار برساند.

پس از استانبول، شهرهای رم، لندن، پکن در ردیف های بعدی محبوبیت جهانی قرار گرفته اند. پراگ در جمهوری چک، مراکش در مراکش، پاریس و هانوی در ویتنام، ردیف های بعدی را به خود اختصاص دادند. درحالی که سیم ریپ در کامبوج، شانگهای و برلین به ترتیب ردیف های پایین تر جدول را از آن خود کردند. با این حال این شهرها همچنان از نیویورک و فلورانس، بارسلونای اسپانیا و سنت پترزبورگ جلوتر و محبوب تر هستند.

شهرهای دبی، شیکاگو، کیپ تاون، بانکوک و بوداپست درمجارستان و سیدنی دراسترالیا، لیسبون در پرتقال و چیانگ مای در تایلند به ترتیب در ردیف های انتهایی جدول 25 گانه قرار دارند.

درپایین ترین ردیف شهر سان فرانسیسکو قرار گرفته است که کمترین میزان محبوبیت را از سوی کاربران سایت TripAdvisor دریافت کرده است.

منبع: Tripadvisor.com

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6612

به "رتبه اول اسـتانبـول در فهرست برترین شهرهای 2014" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول اسـتانبـول در فهرست برترین شهرهای 2014"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید