راه آهن اردبیل با پیشرفت 85 درصد موعد مقرر افتتاح می گردد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/اردبیل معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه بزرگ راه آهن اردبیل - میانه با پیشرفت 85 درصد در حال اجراست و در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.

راه آهن اردبیل با پیشرفت 85 درصد موعد مقرر افتتاح می گردد

خادمی در جریان بازدید از قطعات مختلف راه آهن اردبیل اظهار کرد: قرار است این پروژه در نیمه اول سال آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد تا استان اردبیل نیز به خط سراسری راه آهن بپیوندد.

وی اهمیت حمل و نقل ریلی را یادآور شد و توضیح داد: پروژه راه آهن اردبیل در حال حاضر با پیشرفت 85 درصد در حال اجراست که عملیات زیرسازی آن با سرعت در حال تکمیل است و با توجه به پیچیدگی و سختی کار مهندسی در قطعات مختلف راه آهن در طول 175 کیلومتر امیدواریم ساخت تونل ها، پل ها و گالری ها تا پایان سال جاری به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عملیات روسازی نیز گفت: 45 کیلومتر عملیات ریل گذاری در ماه های اخیر صورت گرفته و کوشش بر این است تا شرایط مطلوب و مناسبی را تا پایان سال جاری در تکمیل عملیات ریل گذاری ببینیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال آینده افتتاح راه آهن اردبیل را به مردم استان قول دادیم و قطعا در موعد مقرر این پروژه تحویل داده خواهد شد.

وی به بزرگراه اردبیل - سرچم نیز اشاره نمود و ادامه داد: با تأمین 120 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری توسعه این محور ارتباطی در حال اجرا است تا راه اردبیل - سرچم به چهار بانده تبدیل گردد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه حمل و نقل کشور اضافه نمود: از 170 کیلومتر این راستا به غیر از 35 کیلومتر افتتاحی در سال های گذشته از هر دو جبهه عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفته و ما کوشش خواهیم کرد تا در دو سال آینده این بزرگراه را به زیر بار ترافیکی ببریم.

در این بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی در تابستان سال جاری وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا 100 کیلومتر عملیات روسازی و ریل گذاری و همچنین تکمیل شش ایستگاه و بخشی از عملیات زیرسازی را به انجام برساند که پروژه با پیشرفت مناسبی روبه رو نبوده است.

علی نیکزاد اظهار کرد: تا به امروز 70 درصد تعهدات صورت گرفته و کوشش و انتظار مردم این است تا پایان سال جاری تمام تعهدات وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و پروژه راه آهن اردبیل - میانه در نیمه اول سال آینده آماده افتتاح گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12577

به "راه آهن اردبیل با پیشرفت 85 درصد موعد مقرر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن اردبیل با پیشرفت 85 درصد موعد مقرر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید