دهکده هوتوان؛بهشت واقعی در دل چین

به گزارش سهندبلاگ، در شهرک هوتوان (Houtouwan) چین، طبیعت منظره ای تماشایی و سرسبز را به وجود آورده که مانند صحنه فیلم ها بوده و شگفتی خارق العاده ای را روی زمین به شما هدیه می کند. برای آشنایی بیشتر با این پدیده گردشگری به یادماندنی با ما همراه شوید.

دهکده هوتوان؛بهشت واقعی در دل چین

هوتوان در شرق شانگهای در جزیره شنگشان (Shengshan) در اقیانوس آرام واقع شده است. شنگشان یکی از 400 جزیره ای به شمار می رود که مجمع الجزایر شنگسی (Shengsi) را تشکیل می دهند و زمین تپه ای اش چند دهکده ماهیگیری را شامل هوتوان در خود جا داده است. این دهکده که در دهه 1950 روزگار پر رونقی داشت، در دهه 1990 توسط ساکنینش ترک گفته شد.

اگر چه 5 نفر از 2000 ساکن سابق این منطقه در آن باقی ماندند اما تمام شهر و ساختمان هایش با سبزی های طبیعت پوشیده شدند و بعد از گذشت این سال ها امروزه می توان منظره حیرت انگیز آن را جزو جاذبه های توریستی دیدنی دنیا برشمرد. دسترسی به این ناحیه بسیار آسان بوده و به همین علت جزو توقف های مشهور این جهت گردشگری نیز محسوب می شود.

با همه این احوال برای ساکنین سابق اینجا تنها راه ورود و خروج به شهر در زمان دریای طوفانی و خطرناک، گذر از جهتی باریک و پر پیچ و خم در میان تپه بود. این مشکل در کنار کوچکی اسکله برای پهلو دریافت کشتی های مدرن بزرگ تر و مسائل آموزش یا تأمین غذا، خانواده ها را مجبور به ترک این دهکده کرد.

عکس های زیادی که از بالای هوتوان گرفته شده، شگفتی منظره سبز و خیره کننده آن را آشکار کرده و ساختمان هایی که با گیاهان رونده پوشیده شده اند با ریشه ها و درختانی که روی زمین خزیده اند فضایی جادویی و حیرت انگیز می سازد. یکی از 5 ساکنی که پیشتر از آن ها صحبت کردیم، لین فاژن (Lin Fazhen) شصت ساله است که درباره وجود یا عدم وجود ارواح سبز گیاهان مورد مصاحبه قرار گرفت. او به خبرنگار گفت که با وجود عمر درازی که داشته تا به امروز هیچ روحی ندیده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8461

به "دهکده هوتوان؛بهشت واقعی در دل چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده هوتوان؛بهشت واقعی در دل چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید