دانش فنی شرکت های دانش بنیان ارزش گذاری می گردد

به گزارش سهندبلاگ، در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات تخصصی تجاری سازی، معاونت علمی از انجام خدمت ارزش گذاری دانش فنی و قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید.

دانش فنی شرکت های دانش بنیان ارزش گذاری می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از مرکز ارتباطات واطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان، ارزشگذاری دانش فنی شرکت های دانش بنیان را یکی از احتیاج های اصلی این شرکت ها به ویژه در مواجهه با طرف سرمایه گذار عنوان نمود و گفت: ثبت دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان از جمله دانش فنی در صورت های اقتصادی شرکت، در جهت ارائه آن به نهاد های اقتصادی و سرمایه گذاری، به تعامل بهتر و اعتماد دو طرفه بین شرکت ها و نهاد سرمایه گذار یاری می نماید و نشان دهنده رشدیافتگیی شرکت هاست.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان در سال 1398 خدمات متنوعی به منظور توانمندسازی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان ارائه نموده است که این نوع خدمات در راستای توانمندسازی و تسهیل در فرآیند های تجاری سازی و کاهش هزینه های شرکت ها است. جدیدترین خدمت از مجموعه خدمات توانمندسازی حمایت از ارزش گذاری دانش فنی و قیمت گذاری سهام است که به تازگی به مجموعه خدمات مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان اضافه شده است. در این طرح، دانش فنی و دارایی نامشهود ارزشگذاری شده، باید در صورت های اقتصادی شرکت ثبت گردد تا از این طریق امکان افزایش سرمایه نیز برای شرکت ها فراهم شده و در آینده بتوان به استناد آن، با سهولت بیشتری فرایند های تأمین اقتصادی و اخذ تسهیلات را در شرکت ها دنبال کرد.

صاحبکار گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قرارداد های حقوقی، طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان، خدمات اقتصادی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، احتیاجسنجی مجوز ها و گواهینامه ها، آسیب شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی، مشاوره های کسب و کار، مشاوره توسعه فنی محصولات و نشست های پرسش و پاسخ به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت ها از این خدمات اظهار کرد: شرکت ها می توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری سازی و حضور در نشست های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت نمایند.

حمایت از ارائه خدمت ارزش گذاری دانش فنی و قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان، اخیراً طی نشستی با حضور شرکت های دانش بنیان در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی.

در این نشست اهمیت و روش های ارزشگذاری دانش فنی و دارایی های نامشهود و قیمت گذاری سهام شرکت های دانش بنیان و ملاحظات اجرایی آن، به تفصیل مورد بحث نهاده شد. فرایند اجرایی این طرح توسط کارگزاران متخصص در این حوزه انجام می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4829

به "دانش فنی شرکت های دانش بنیان ارزش گذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش فنی شرکت های دانش بنیان ارزش گذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید